Behöver ny laptop för skolarbete (systemutveckling)

Permalänk

Behöver ny laptop för skolarbete (systemutveckling)

Hej!
Min gamla laptop har blivit väldigt seg sen jag köpte den 2012, MS Words krashar, kan lätt bli överhettad och så har min son satt grädden på moset med att pilla bort vissa tangenter(på ett sätt att de inte går att sätta tillbaks längre...).

Så nu söker jag efter en ny laptop för min utbildning med inriktning till system utveckling och har kikat runt på olika sidor, men blir lätt att jag känner mig bitter till att se Intel HD Graphics på alla som är inom min budget (Inner gamer objection).

De mjukvaror jag kommer använda är:

  • MS Visual studios 2010 ultimate/proffesional

  • Program i Office-paketet

  • MS Visio

  • Photoshop

  • InDesign

Mina kriterier:

  • Snabb responstid

  • Num pad

  • 320g+ HDD utrymme

  • 15,6" skärm

Bonus:
bra grafikkort som kan klara enklare spel på low/medium settings

Min budget ligger på ca. 3500kr men kan tänkas höja om delbetalning finns som alternativ.

Hoppas att kunna få höra från någon som studerar/jobbar med program/systemutveckling eller dylikt

Permalänk
Medlem

Kolla dem här!

Acer Aspire E5-521-4270 2990:-
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/acer-aspiree5-521-427...

Toshiba Satellite C50 3890:- lite över din budget

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/toshiba-satellitec50-...

Permalänk

Tack för tipset! :)

Skrivet av sutiber:

Kolla dem här!

Acer Aspire E5-521-4270 2990:-
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/acer-aspiree5-521-427...

Toshiba Satellite C50 3890:- lite över din budget

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/toshiba-satellitec50-...

Acer datorn har väldigt schyssta hårdvaror med tanke på priset Men undrar om det fortfarande är så att acer datorerna har seg uppstart och har lätt till överhettning?

Permalänk
Skrivet av gabbelino:

Acer datorn har väldigt schyssta hårdvaror med tanke på priset Men undrar om det fortfarande är så att acer datorerna har seg uppstart och har lätt till överhettning?

körde en Acer Aspire 5742G som vid detta laget är runt 4 år gammal under bad company 2 och delar av bf3 tiden som den klarade sig väl när de gäller temp körde dock med kylplatta men var fortfarande inte över 70c då. min funkar fortfarande och använder den då och då men värme är fortfarande inga problem.

seg upp start har ju med hårddisken att göra och rekomenderar dig att lägga typ 1000 lapp extra och köpa dig en ssd

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Skrivet av johanssonGBG:

körde en Acer Aspire 5742G som vid detta laget är runt 4 år gammal under bad company 2 och delar av bf3 tiden som den klarade sig väl när de gäller temp körde dock med kylplatta men var fortfarande inte över 70c då. min funkar fortfarande och använder den då och då men värme är fortfarande inga problem.

seg upp start har ju med hårddisken att göra och rekomenderar dig att lägga typ 1000 lapp extra och köpa dig en ssd

Okej, den nuvarande laptopen jag har är också en acer aspire 5742G, men den klara knappt minecraft i ca. 20min utan att överhettas om man inte låter den "hänga" med ventilen fri, då orkar den typ minecraft dota 2 i ca. 1-2 timmar, annars blir drakeld och problemet börja för ca. 2 år sen. kanske var kylplattan som gjort skillnad?

Permalänk
Skrivet av gabbelino:

Okej, den nuvarande laptopen jag har är också en acer aspire 5742G, men den klara knappt minecraft i ca. 20min utan att överhettas om man inte låter den "hänga" med ventilen fri, då orkar den typ minecraft dota 2 i ca. 1-2 timmar, annars blir drakeld och problemet börja för ca. 2 år sen. kanske var kylplattan som gjort skillnad?

anledningen varför den blir var är ju att kylningen är för slim typ lyft upp den typ 1 cm så får den andas mycket mer, sen vet jag att de fanns prat om slarv med kyl pastan på dom datorerna men när jag öppnade min för typ 2-1,5 årsen så var de inget fel med kylpastan så kan också vara att du har fått nåt sånt.
kylplattan hjälpte ja men de är ju nästan ett krav till alla bärbara man spelar på nu för tiden typ om man inte kör Asus G series eller Msi's nya.

skulle väl säga att alla bärbara i den storleken och prisklassen blir varma och är inte gjorda för spel precis men dim klara ju de , dock om du ska spela på den hemma också och de kanske du ska fixa en kylplatta till den ( ökar ju livs längden lite) , annars skulle jag rekomendera dig att kolla på typ asus nya dock blir ju priset de dubbla minst men då får du ju också mer hårdvara.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Hittade denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat... på erbjudande som tyvärr går ut imorgon.

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk

Ny laptop på g

Tack för alla svar! jag bestämde mig för att beställa Acer Aspire E5-521-4270 för 2990;- tror den passar bäst för mina behov inom mina studier