svenskt tv-spel program som gick på 90-talet

Permalänk
Inaktiv

svenskt tv-spel program som gick på 90-talet

De testade Virtual Reality bland annat kommer jag ihåg. Och spelet var

http://www.arcade-history.com/?n=dactyl-nightmare&page=detail...

Vad hette programmet och vilken kanal gick det på?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Funhouse och ztv kanske eller time-out på samma kanal

Permalänk
Medlem

Junior på TV4 visade TV-spel ibland.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Kontroll på SVT??

Permalänk

SVT hade på slutet av 90-talet ett program som hette Sajber. Kan det möjligen ha varit där?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aluser:

Funhouse och ztv kanske eller time-out på samma kanal

Skrivet av Xellofan:

Junior på TV4 visade TV-spel ibland.

Skrivet av MathNinja:

Kontroll på SVT??

Skrivet av warmonger:

SVT hade på slutet av 90-talet ett program som hette Sajber. Kan det möjligen ha varit där?

Tack för alla förslagen! Så vitt jag vet gick den ungefär runt åren 93-94.

Permalänk
Medlem

Om det var Funhouse på ZTV så har jag en personlig historia att berätta. I mitten av nittiotalet så drev jag och två kollegor från Bergsala (Nintendos generalagent) en spelbutik i köpcentrat Kompassen i Göteborg. Vi hoppade helt enkelt av och öppnade eget vilket i sin tur utmynnade i Inets nystart, men det är en helt annan historia.

Funhouse hörde av sig till oss med en ide om att Virtual Reality var redo för kommersiell framgång. Vi tog en sväng till Stockholm och träffade gurun himself (vars namn jag glömt bort). Snacka om Flower Power och hippie-stuk. Huvudpersonen själv verkade ganska drogad och studion/kontoret var helt svartmålat med en del psykadelisk belysning och två stationära MAC-datorer där de insisterade på att berätta för oss PC-användare hur mycket bättre MAC var för att rendera TV-program. De Virtual Reality stationer de hade var så vansinnigt dåliga att man lika gärna kunde låtsas att man spelade.

Vi tackade nej till samarbete och Funhouse gick i graven ganska snabbt därefter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO