Permalänk
Medlem

Ger HDMI-switchar delay?

Jag funderar på att köpa en 2 vägs hdmi switch så ja kan koppla ihop 2datorer(i mitt fall en gaming dator och en rassberry pi). Dock så undrar jag ifall switchen kommer ge delay medans jag spelar på gaming datorn?

§3.1 i reglerna/otydlig trådrubrik
Permalänk
Hedersmedlem

Det beror nog lite på switch, men jag skulle säga generellt sett nej. Vet inte om det finns switchar med buffertminne och/eller smarta funktioner för att skala om osv. Men om du ser något sådant så ta en annan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

Passar nog bäst här.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Bildexpert 📺

Ja, vanliga HDMI-switchar har lite latens men den brukar vara försvinnande liten. Därmed inte sagt att alla är bra, men själva arbetet de utför är inte sådant som kräver många millisekunder.

Permalänk
Medlem

Nej men jag vill inte ha delay medans jag gibbar på min gaming dator på värken skärmen eller mus/tangentbord.... Så jag vet inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saktziki:

Nej men jag vill inte ha delay medans jag gibbar på min gaming dator på värken skärmen eller mus/tangentbord.... Så jag vet inte riktigt.

Tror att latensen är försvinnande liten jämfört med latens som redan finns hos TGB, skärm etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H