Permalänk

Konstiga färger i Windows 8

Hej,

Jag är helt ny på den här sidan och kan inte hitta lösningen på mitt problem. Jag har en relativt ny ASUS med Windows 8, och när jag spelat DVD eller streamat från t ex SVT Play, ändras skärmbilden ofta till skarpa pastellfärger som grönt, gult och rött. Det tar över allting: siter, skrivbord, epost. Enda sättet att bli av med eländet som jag hittat är att helt enkelt starta om datorn. Men problemet kvarstår ju. Vad är det, och hur får jag bort det?

Nej, jag vet nästintill nada om datorer. Men jag har aldrig upplevt det här med någon tidigare Windows-version.

Tacksam för alla tips,
Uffe

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka med datorn och låt service titta på den. Kan mycket väl vara hårdvarufel, annars om du känner någon kan du alltid prova att installera om Windows 8 och hoppas på att det endast var mjukvarufel.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk

Tack för ditt svar, Tobbe!

Jag har redan prövat med ominstallation och det fungerade ett tag, men problemet har kommit tillbaka och det inträffar oftare nu.

Jag får väl släpa iväg med datorn till MediaMarkt då!

Vänliga hälsningar,
Ulf

Permalänk
Medlem

Låter som grafikkortet har hårdvarufel. Lämna in bara.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |