LG Sverige-lanserar G Watch R i november

Permalänk
Melding Plague

LG Sverige-lanserar G Watch R i november

Teknikentusiaster efterfrågar smarta klockor med rund och traditionsenlig design. Nu prissätts LG G Watch R, som kommer finnas på svenska butikshyllor i november.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Det här är den smartklockan som jag har bespetsat mig på; Den är ju riktigt snygg och trevlig.

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra ut på bild, men har inget behov av nått sånt här.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

ser ju ut som vanliga klockor, det är skit snyggt! c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Uh. Drifttid på lite över ett dygn?

Nej tack, jag sitter väldigt nöjd med min Pebble steel, drifttid på minst 5 dagar. Då är dessutom skärmen påslagen 24/7.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Har inte kollat de andra som finns/kommer, men löjligt med en klocka som bara håller batter i ca 24 timmar. Vanliga klockor håller i flera år på en liten knappcell, visst utan heldigital skärm men ändå.

Permalänk
Medlem

Förstår inte att alla har sånt problem med att klockan bara håller 24h, du laddar ju telefonen varje natt eller hur? Jag tar av mig min klocka varje natt ändå, gör väl detsamma om man lägger den på bordet eller i en laddningsdocka.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

Har inte kollat de andra som finns/kommer, men löjligt med en klocka som bara håller batter i ca 24 timmar. Vanliga klockor håller i flera år på en liten knappcell, visst utan heldigital skärm men ändå.

Och ett mekaniskt armbandsur av lite kvalité tickar på väldigt länge utan service. Diggar verkligen ingenjörskonsten i mekaniska ur, kommer få väldigt svårt att gå över till en digital klocka tror jag...

Permalänk
Medlem

Hej
ge mig Drifttid minst 2 År-sen köpa jag.
Varnsinnigt,och sen nästan 3000,-Kronor.
Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Förstår inte att alla har sånt problem med att klockan bara håller 24h, du laddar ju telefonen varje natt eller hur? Jag tar av mig min klocka varje natt ändå, gör väl detsamma om man lägger den på bordet eller i en laddningsdocka.

Jag håller med. Man borde förstå att de har ett annat användningsområde än en vanlig klocka. Jag håller med om att batteritiden inte är fantastiskt. Men som sagt. Ladda den varje natt och få in det som rutin så har man en väldigt användbar skärm på armen. Om ni inte är nöjda med dagens Smarta klockor, behåll din nuvarande och vänta då. Svårare är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Känner ingen som är under 35 och äger en klocka eller planerar att skaffa en någonsin.

Dessutom syns det ju att gränssnittet är anpassat för en fyrkantig skärm och innehållet kapas på dessa runda klockor. Rent ut sagt, skrattretande och lägsta möjliga amatörnivå jag sett.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

Har inte kollat de andra som finns/kommer, men löjligt med en klocka som bara håller batter i ca 24 timmar. Vanliga klockor håller i flera år på en liten knappcell, visst utan heldigital skärm men ändå.

En vanlig klocka är något helt annat också. Äpplen och päron du vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En mobil kan ha drifttid på 12h, men en smart Watch kan inte ha drifttid på 24h? Förstår inte logiken...

Sätt den på laddningsdockan när du går o lägger dig så är problemet löst.

Permalänk
Medlem

Har gått och väntat på Moto 360 men vettifan om det inte blir en sån här istället. Tyckte denna var lite snyggare tbh.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RekiN:

Känner ingen som är under 35 och äger en klocka eller planerar att skaffa en någonsin.

Dessutom syns det ju att gränssnittet är anpassat för en fyrkantig skärm och innehållet kapas på dessa runda klockor. Rent ut sagt, skrattretande och lägsta möjliga amatörnivå jag sett.

Jag vet massa folk som är under 35 och som har klockor. Titta lite på Sweclockers också så ska du se att det snackas mycket klockor. Däremot har syftet ändrats genom året. Förr var klockan primärt ett bruksföremål för att hålla koll på tiden. Nu har det gått mer mot att vara prydnadsföremål/accesoar. Så det säger nog mer om dina kompisar än om några större trender.

Android Wear är designat för att fungera med olika typer av skärmar. Deras egna hemsida visar runda skärmar som exempel. Så det är inget amatörmässigt där.
http://www.android.com/wear/

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Känner ingen som är under 35 och äger en klocka eller planerar att skaffa en någonsin.

Dessutom syns det ju att gränssnittet är anpassat för en fyrkantig skärm och innehållet kapas på dessa runda klockor. Rent ut sagt, skrattretande och lägsta möjliga amatörnivå jag sett.

Pratar du vanliga klockor? Varenda människa har ju i princip en klocka där jag rör mig (universitetsområde).

Permalänk
Proffsmobbare

Jag har en klocka främst för stunderna när mobilbatteriet sviker. Om man ser till batteritiden på G Watch så verkar jag få ta med en mobil för stunderna när klockan sviker.

Roligt koncept men jag håller mig kvar på analogt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Känner ingen som är under 35 och äger en klocka eller planerar att skaffa en någonsin.

Dessutom syns det ju att gränssnittet är anpassat för en fyrkantig skärm och innehållet kapas på dessa runda klockor. Rent ut sagt, skrattretande och lägsta möjliga amatörnivå jag sett.

Jag är 20 år och har ägt en klocka sedan dagen jag fyllde 17. I min umgängeskrets är det cirka 50% som använder ett armbandsur.

Som Zotamedu sa så säger ditt inlägg mer om folket i din omgivning än en tränd tillhörande våran generation.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Lätt snyggast av alla hittills, och priset är helt ok, men dels har jag inget egentligt behov och dels är batteritiden skitdålig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Och ett mekaniskt armbandsur av lite kvalité tickar på väldigt länge utan service. Diggar verkligen ingenjörskonsten i mekaniska ur, kommer få väldigt svårt att gå över till en digital klocka tror jag...

Är rekommenderat du trycktestar 1 gång per år och lämmar på service vart 5 år ungefär på finare mekaniska ur så så lång tid klarar dom sig inte utan service.

Sen angående smartwatch så har jag beställt en mote 360 dels för rolig att se hur den funkar och se hur den funkar när man är ute och springer.

Annars kommer jag hålla mig till mina mekaniska klockar dels för jag gillar vikten och känns mer "levande" på något sätt.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Och ett mekaniskt armbandsur av lite kvalité tickar på väldigt länge utan service. Diggar verkligen ingenjörskonsten i mekaniska ur, kommer få väldigt svårt att gå över till en digital klocka tror jag...

Jag gillar klockor, har både mekaniska kvalitetsur, designklockor med kvartsurverk och digitala retroklockor, kommer självklart köpa en "smart klocka" också. Ser inget problem i att blanda högt och lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag vet massa folk som är under 35 och som har klockor. Titta lite på Sweclockers också så ska du se att det snackas mycket klockor. Däremot har syftet ändrats genom året. Förr var klockan primärt ett bruksföremål för att hålla koll på tiden. Nu har det gått mer mot att vara prydnadsföremål/accesoar. Så det säger nog mer om dina kompisar än om några större trender.

Android Wear är designat för att fungera med olika typer av skärmar. Deras egna hemsida visar runda skärmar som exempel. Så det är inget amatörmässigt där.
http://www.android.com/wear/

Så varför klipps gränssnittet av på samtliga runda modeller så att man inte ser allt innehåll tydligt? Är det acceptabel standard hos dig menar du?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RekiN:

Så varför klipps gränssnittet av på samtliga runda modeller så att man inte ser allt innehåll tydligt? Är det acceptabel standard hos dig menar du?

Det gör det ju inte... Vad är det för viktigt som försvinner? Tittade du på sidan jag länkade?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Snusfri

Priserna är tyvärr alldeles för höga.
När de kommer ner runt tusenlappen kan det möjligtvis bli intressant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Så varför klipps gränssnittet av på samtliga runda modeller så att man inte ser allt innehåll tydligt? Är det acceptabel standard hos dig menar du?

Jag äger en Moto 360. Visst den är inte perfekt på något sätt, men att "gränssnittet klipps och man inte ser innehållet tydligt" är inte ett av problemen, det är inte ett problem alls.

För övrigt tycker jag LG G Watch R ser gräslig ut. Ser ut som en klocka från Casio eller liknande.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Mest meningslösa gimmicky tramset jag beskådat på länge, och då talar jag om alla dessa smart watches. Ge mig ett vackert mekaniskt urverk med en komplicerad rörelse vilken dag i veckan. Det finns nämligen en del ingenjörskonst i det. Ett massproducerat chip, med lite software bakom som speglar exakt samma facebook-notifications och sms som din smartphone däremot lockar inte för fem öre. Ni som gillar sånt här, vad exakt är det som tilltalar? Vad har denna klocka för funktioner som din smartphone inte har? Vem vet, ni kanske kan övertala mig att vilja ha en.

Jag är ingen bakåtsträvare, men jag failar svårt att se det innovativa bakom ytterligare en liten smartphone runt handleden hela tiden som rättfärdigar flera tusenlappar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cloudstone:

Mest meningslösa gimmicky tramset jag beskådat på länge, och då talar jag om alla dessa smart watches. Ge mig ett vackert mekaniskt urverk med en komplicerad rörelse vilken dag i veckan. Det finns nämligen en del ingenjörskonst i det. Ett massproducerat chip, med lite software bakom som speglar exakt samma facebook-notifications och sms som din smartphone däremot lockar inte för fem öre. Ni som gillar sånt här, vad exakt är det som tilltalar? Vad har denna klocka för funktioner som din smartphone inte har? Vem vet, ni kanske kan övertala mig att vilja ha en.

Jag är ingen bakåtsträvare, men jag failar svårt att se det innovativa bakom ytterligare en liten smartphone runt handleden hela tiden som rättfärdigar flera tusenlappar.

Den sitter på armen istället för att ligga i fickan som min smartphone gör. Det är därför jag är sugen på en smart klocka. Slippa gå med telefonen i näven när jag använder navigatorn eller en träningsapp som jag vill hålla lite koll på. Slippa ta upp telefonen för att byta låt eller podradioprogram. Det handlar inte om att ersätta en telefon, det handlar mer om att underlätta lite. Det är ett tillbehör.

Sen kanske du skulle kolla hur mycket ingenjörskonst som faktiskt krävs för att tillverka halvledare i 20 nm-klassen. Ingenjörskonsten som krävs för ett par kugghjul och en fjäder är väl ekvivalent med ingenjörskonsten som krävs för att designa renrummet som halvledarproduktionen sker i.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den sitter på armen istället för att ligga i fickan som min smartphone gör. Det är därför jag är sugen på en smart klocka. Slippa gå med telefonen i näven när jag använder navigatorn eller en träningsapp som jag vill hålla lite koll på. Slippa ta upp telefonen för att byta låt eller podradioprogram. Det handlar inte om att ersätta en telefon, det handlar mer om att underlätta lite. Det är ett tillbehör.

Sen kanske du skulle kolla hur mycket ingenjörskonst som faktiskt krävs för att tillverka halvledare i 20 nm-klassen. Ingenjörskonsten som krävs för ett par kugghjul och en fjäder är väl ekvivalent med ingenjörskonsten som krävs för att designa renrummet som halvledarproduktionen sker i.

Ok, då är det alltså för bekvämlighetens skull, och det kan jag absolut köpa som anledning nog att vilja ha en. För mig däremot så är det inte värt några tusen för att slippa ta ut mobilen ur fickan då och då.

Ingenjörskonsten att skapa ett chip i 20nm är onekligen intressant, på snäppet till magiskt, men i mina ögon är det inte lika vackert att beskåda som ett urverk med 400+ delar som alla arbetar i perfekt harmoni, enbart för att visa sekunderna på en timme. Men men, smaken är delad.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Alldeles för högt pris, däremot är jag inte speciellt intresserad heller. Går lika fort att ta upp telefonen ur fickan, om inte snabbare att slutföra det man ska göra.

När det närmar sig 300-kronorsklassen kan jag tänkte mig att testa en.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oldskool:

Äntligen!

Det här är den smartklockan som jag har bespetsat mig på; Den är ju riktigt snygg och trevlig.

Blir nog denna med en Nexus 6 när november lönen kommer!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |