Vilken telefon anses vara den '' bästa'' de bästa?

Permalänk
Medlem

Vilken telefon anses vara den '' bästa'' de bästa?

Lumia, Nexus och LG g2/g3 är de mobilen jag i alla fall läser mest om. Är det dessa telefoner som ligger på top 1 nu, eller slår någon den enda eller andra på papper? Vet att det beror ju också på vad man vill ha, batteritid, kamera osv .

suttit med en LG g2 i snart 1 år nu och funderade mest om jag ens tjänar på att uppgradera mig vid jul? hoppas på mellandagsrea eller så

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
99:e percentilen

Nexus 6 är nog den bästa mobilen just nu. Oppo Find 7 och LG G3 är två andra modeller med QHD-skärm och riktigt vass hårdvara.

Oneplus One är väldigt populär pga att den levererar riktigt bra hårdvara till ett lågt pris.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Note 4 och Nexus 6 är såvitt jag vet de enda som har Snapdragon 805. Fast de kostar ju abnormt mycket...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

beror ju helt på vad du anser som "bäst"
bäst för mig blev en sony z3c då alla flaggskepp är för stora, har haft ip4s innan och tyckte den var bäst när jag köpte den,
det gäller bara att hitta telefonen som passar dig bäst

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker Samsung Galaxy NX är bäst om du ska få bra bilder, den krossar alla andra på den punkten, annars så gäller Sonim eftersom de är ju tåligast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har OPO just nu. Gillar den starkt, priset är heller inte skyhögt som de är på de andra telefonerna med samma specs. Telefonen har ju Snapdragon 801 - mycket stark processor samt 3 GB ram.

Den 27 oktober kommer man kunna förbeställa den utan invite under en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker Samsung Galaxy NX är bäst om du ska få bra bilder, den krossar alla andra på den punkten, annars så gäller Sonim eftersom de är ju tåligast.

Samsung Galaxy NX är en kamera???

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Note 4 och Nexus 6 är ju dem telefoner med högst i allt utom kamera.
Sen om det gör dem till bästa i mer än benchmarks är bara upp till dig att bedöma, nexus 6 lär ju vara riktigt vass men den kanske är i största laget. Bästa telefon under 5 tum lär vara Z3 compact så det beror på vem du frågar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av reflect:

Samsung Galaxy NX är en kamera???

Det går att ringa och surfa med den och den kör Android och ja den har väldigt bra fotografiska egenskaper, det är den bästa kameratelefonen på marknaden med god marginal, däremot är den en av de otympligaste, speciellt om man skulle ha ett teleobjektiv monterat på den.
Man måste definiera "bäst" mer specifikt, men NX är bäst på bildkvalitet idag, den är däremot inte "minst" storleksmässigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

jag har haft min xperia z3 i en vecka nu, hade tidigare en ip5s, och ja vilken superskillnad de var, z3 är mycke snabbare och bra hårdvara tycker jag. storleken för mig är inga problem, man har ju stora "smi nävar" hehe. kameran i z3 upplever jag osså som en klar 10. då bara jämfört med iphone såklart, eftersom jag inte haft nåt annat tidigare.

så frågar ni mig säger jag Z3 en klar och värdig 10 poängare

Permalänk
Medlem

När det gäller ljud och skärm, och flyt i UI, så HTC one M8.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Panasonic Lumix DMC-CM1 är telefonen med bäst kamera, ska släppas i November verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Lumia, Nexus och LG g2/g3 är de mobilen jag i alla fall läser mest om. Är det dessa telefoner som ligger på top 1 nu, eller slår någon den enda eller andra på papper? Vet att det beror ju också på vad man vill ha, batteritid, kamera osv .

suttit med en LG g2 i snart 1 år nu och funderade mest om jag ens tjänar på att uppgradera mig vid jul? hoppas på mellandagsrea eller så

Behåll din G2 du om du inte bara känner för att byta för bytandes skull. LG har även sagt att Lollipop kommer till G2 med samma ui som G3.