Wi-Fi problem HP probook 4525S. Märkligt!

Permalänk
Medlem

Wi-Fi problem HP probook 4525S. Märkligt!

Hej

För en tid sedan fick jag ett märkligt probem med wifi på min bärbara datorn.

Brydde mig inte så mycket när jag just då inte använde datorn speciellt mycket.

Nu är datorn formaterad och Win 7 är installerat.

Nu till mitt problem

Jag kan se mitt trådlösa nätverk. När jag ansluter till det så får jag möjlighet att ange mitt lösenord och när jag gör det så försöker den anslut sen kommer det upp att det inte gick att ansluta till det trådlösa nätverket.

Det är rätt kod jag anger.
Drivrutinerna är hämtade från HPs hemsida.

När jag kopplar in datorn med kabel så fungerar det och det dyker även upp andra trådlösa nätverk i listan och då kan jag ansluta till mitt eller någon annans utan problem.

Kopplar jag sedan bort nätverkskabeln så kan jag vara ansluten till wifi i mellan 10-30 minuter innan jag kopplas ner. Ibland så kopplas jag ner direkt.

Min router är det inget fel fel på vad jag tror. Har 6 andra enheter som är anslutna till wifi och ingen har blivit ner kopplad dom senaste 7 dygnen. Har även tidigare fungerat fint även på denna datorn. Har testat mitt wifi på olika kanaler. Just nu kanal 11.

HP Probook 4525S
Broadcom 4313GN 802.1.1b/g/n 1x1 wifi adapter

Skulle vara mycket tacksam om någon har en lösning på mitt problem!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Just Broadcoms 4313 är inget vidare, och du bör lägga in nyare drivrutiner... hade en del konstiga fel med min gamla DM1 som var en kombination av dålig accesspunkt och gamla drivrutiner. Precis som för sig så fungerade det bra för att sedan krångla
http://h30434.www3.hp.com/t5/Wireless-Internet-Home-Networkin...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Just Broadcoms 4313 är inget vidare, och du bör lägga in nyare drivrutiner... hade en del konstiga fel med min gamla DM1 som var en kombination av dålig accesspunkt och gamla drivrutiner. Precis som för sig så fungerade det bra för att sedan krångla
http://h30434.www3.hp.com/t5/Wireless-Internet-Home-Networkin...

Tack för svar!

Ska testa med det så återkommer jag med svar hur det gick!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade med drivrutiner som länken gick till men tyvärr samma problem.

Funkade i ca 10 minuter när jag startade datorn men sen kopplade det ifrån igen och dom synliga nätverken försvann igen...

Några andra förslag? :/

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Upptäckt en annan Wird sak. Commview hittar alla trådlösa nätverk i närheten. Men hitta inget när jag söker efter wi-fi att ansluta till?! :S

Skickades från m.sweclockers.com