Permalänk

Ny mobil, köpråd?

Har funderat på en ny mobil ett tag nu, men vet inte vilken jag ska köpa.
Skulle kunna tänka mig en iPhone 6+ eller en Sony Xperia Z3.
Har tidigare haft en iPhone 5 som fungerade utan problem. Så frågan
är om jag ska köpa en iPhone 6+ och leva med allt hat man får, eller att köpa en Z3.
Vilken mobil rekommenderas att köpas?

Alla åsikter och svar uppskattas!
Tack på förhand

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

930

/thread

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Z3 skulle jag rekomendera av dem två.
Annars slår jag ett slag för z1:)

Permalänk
Medlem

Varje dag ser jag en ny tråd som liknar detta. Tror vi behöver en stor tråd där alla kan fråga på samma ställe. På din fråga så behöver vi veta vilken budget du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Varje dag ser jag en ny tråd som liknar detta. Tror vi behöver en stor tråd där alla kan fråga på samma ställe. På din fråga så behöver vi veta vilken budget du har.

Skickades från m.sweclockers.com

typ 7000kr
Finns det något ställe att fråga på? I sådana fall har jag missat det tyvärr ^^

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

OnePlus One?
Bara att beställa om 2 dagar när det blir fritt fram.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av boyen89:

Z3 skulle jag rekomendera av dem två.
Annars slår jag ett slag för z1:)

Okej, z1 en favorit?

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Hade det inte varit för att batteritiden inte är lika bra som konkurrenterna så hade jag köpt den redan. Tyvärr verkar inte HTC ta One M8 for Windows till Sverige:( Det hade annars varit den givna Windowsluren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Har funderat på en ny mobil ett tag nu, men vet inte vilken jag ska köpa.
Skulle kunna tänka mig en iPhone 6+ eller en Sony Xperia Z3.
Har tidigare haft en iPhone 5 som fungerade utan problem. Så frågan
är om jag ska köpa en iPhone 6+ och leva med allt hat man får, eller att köpa en Z3.
Vilken mobil rekommenderas att köpas?

Alla åsikter och svar uppskattas!
Tack på förhand

Skit i vad andra tycker och köp den produkt som du tycker är bäst för dig.

En fördel med en ny Iphone är ju att bytet blir sjukt smidigt.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Okej, z1 en favorit?

Jag valde mellan z1c och z3c samma som z1 och z3 igår faktiskt och valde z1c av dessa annledningar:
1. Specsen är inte värda pengarna skillnaden är för liten. Mellan z1c och z3c skiljer det 1300 mellan z1 och z3 skiljer det ungefär det dubbla
2. Bebis sjukdomar på z3 och z3c
3. Och hela z serien får lollipop

Permalänk
Medlem

Varför skulle en iPhone 6+ medföra hat?

I vilket fall, jag bytte från iPhone 5s till iPhone 6. Tycker nog 6 an är lite för stor egentligen. 6+ kändes monstruös. Jag föredrar enhandsfattning. Dubbeltappen på home funkar, men 5/5s storlek känns vettigare. Önskar nästan en iPhone 6 Compact
Så är du van vid 5 känn ordentligt på 6 och framförallt 6+ innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Jag gick från Lumia 920 till iPhone 6 + och det är en av de bästa besluten jag har gjort TS. Men som förgående postare sa. Känn på mobilerna först. Jag har stora händer så + är perfekt för mig!

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Skit i vad andra tycker och köp den produkt som du tycker är bäst för dig.

En fördel med en ny Iphone är ju att bytet blir sjukt smidigt.

Sant, gillat min iPhone och funderar därför på att köpa den.
Tack för tipset!

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Skrivet av TLovskog:

Varför skulle en iPhone 6+ medföra hat?

I vilket fall, jag bytte från iPhone 5s till iPhone 6. Tycker nog 6 an är lite för stor egentligen. 6+ kändes monstruös. Jag föredrar enhandsfattning. Dubbeltappen på home funkar, men 5/5s storlek känns vettigare. Önskar nästan en iPhone 6 Compact
Så är du van vid 5 känn ordentligt på 6 och framförallt 6+ innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt många man pratat mobil med har hatat Apple och har haft åsikter som gjort att man har känt sig dum när man sitter med en iPhone.
Gillar dock både iPhones och Android-telefoner.

Sen har jag varit och känt på 6:an och 6+, och de är ganska stora, men det gör inte mig något

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Jag gick från Lumia 920 till iPhone 6 + och det är en av de bästa besluten jag har gjort TS. Men som förgående postare sa. Känn på mobilerna först. Jag har stora händer så + är perfekt för mig!

Hur va Lumia 920 att använda? Är Windows Phone så dåligt som ryktet det fått?

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

Tycker du ska dra å klämma på både en iphone och en Sony. Och när du ändå är där å klämmer så kan du ju kolla in lite andra mobiler också. Windows mobiler är nice men personligen så vill jag ha ett stort utbud av appar och då är det android eller ios som gäller. För mig så är mjukvara de viktigaste. Jag vill ha äkta multitasking och då är de tyvärr bara Android kvar i listan av alla. Sony gör fina mobiler som är vattentäta många av dem också. De är ju alltid ett plus. Iphones har väl typ inga skydd alls? Känslig för vatten, risk för damm i uttagen, glappande lightning portar etc.. eller?

Men som sagt. Bästa tipset är att åka och klämma.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Skrivet av radx:

Tycker du ska dra å klämma på både en iphone och en Sony. Och när du ändå är där å klämmer så kan du ju kolla in lite andra mobiler också. Windows mobiler är nice men personligen så vill jag ha ett stort utbud av appar och då är det android eller ios som gäller. För mig så är mjukvara de viktigaste. Jag vill ha äkta multitasking och då är de tyvärr bara Android kvar i listan av alla. Sony gör fina mobiler som är vattentäta många av dem också. De är ju alltid ett plus. Iphones har väl typ inga skydd alls? Känslig för vatten, risk för damm i uttagen, glappande lightning portar etc.. eller?

Men som sagt. Bästa tipset är att åka och klämma.

Japp, det är väldigt bra att känna på dem i verkligheten för att bilda dig din egen uppfattning om hur de ser ut och hur stora de är osv.
Det är ju hårdvaran och alla skydd som lockar i Z3:an. Sen vet jag att iPhones är av hög kvalité, användarvänliga men dessvärre lite sämre hårdvara
och mycket mindre skydd som du sa.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Japp, det är väldigt bra att känna på dem i verkligheten för att bilda dig din egen uppfattning om hur de ser ut och hur stora de är osv.
Det är ju hårdvaran och alla skydd som lockar i Z3:an. Sen vet jag att iPhones är av hög kvalité, användarvänliga men dessvärre lite sämre hårdvara
och mycket mindre skydd som du sa.

Fast Iphone 6 är den snabbaste telefonen på marknaden. Kolla här t.ex: https://m.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Vad jag har läst ska Iphone 6 ha suverän kamera och skärm också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Fast Iphone 6 är den snabbaste telefonen på marknaden. Kolla här t.ex: https://m.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Vad jag har läst ska Iphone 6 ha suverän kamera och skärm också.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sådana saker som gör att jag fortfarande vill ha en ny iPhone.
Skulle samtidigt inte ha något emot en Android-telefon igen

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Fast Iphone 6 är den snabbaste telefonen på marknaden. Kolla här t.ex: https://m.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Vad jag har läst ska Iphone 6 ha suverän kamera och skärm också.

Skickades från m.sweclockers.com

De är ju inte så konstigt att Iphone 6 är snabbare än de andra när hela ios bygger på att alla appar i bakgrunden ska pausas. Det finns ingen riktig multitasking i ios. Endast vissa få appar kan ligga i bakgrunden som jag förstår det. Typ musik appar. Sedan är det dalvik på samtliga Androids idag. ART som kommer nu med android 5 kör ART istället. Appar slipper komplieras när de startas upp varje gång och istället kan appen startas upp omgående. Blir en ganska ordentlig boost i prestanda.

Jag tror inte att en mobil med Android 5 kommer vara snabbare än iphone 6 i alla tester ändå men de är just de att de är äkta multitasking på android. de har sitt pris. Fast vem vet. Sedan är Android lite roligare. De händer mer varje år än för iphone. Du får en rad extra ikoner och ett par features ifrån android som de har haft de senaste 3 åren. That's it liksom. Titta på vilken resa Android har gjort på väldigt kort tid.

Fast inget av detta spelar någon roll egentligen. De viktiga är hur man gillar de när man håller i apparaten och testar runt. Jag säger att han ska välja de som gör han glad. Inte de som gruppen tycker är OK.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Hur va Lumia 920 att använda? Är Windows Phone så dåligt som ryktet det fått?

Det va en befrielse att äntligen lämna Windows Phone. Bedrövligt var det. Hatade varje sekund jag var tvungen att använda den telefonen. Iphone 6 är den första iphone jag har ägt och jag måste säga att det var som att man gick några år fram i tiden. iOS är så otroligt mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Hur va Lumia 920 att använda? Är Windows Phone så dåligt som ryktet det fått?

Har provat farsans jobbtelefon, vilken är en Lumia 920.
Jag kände lite på den och kollade efter en app han ville ha som både syrran(som har android) och jag(som har IOS) hade på våra telefoner.
Hittade den inte! Ändå var det världens vanligaste app. Minns inte riktigt vilken det var just nu.
Men efter det så sa jag att jag ska då aldrig ha någon windows phone.
Krångligt interface, dålig "app store" samt att inte många i min umgängeskrets har en sådan.
Visst den var ganska rapp och smidig, men det väger inte upp för att köpa en.

Jag har en iPhone 5S, bästa köpet jag gjort i mitt liv. Skulle gärna ha en 6+, men mitt abonnemang är på bindningstid ännu

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

z3 compact

Permalänk
Medlem

920 är en riktig game changer som de flesta försöker replikera.
Fortfarande ett bra köp som mäter sig med dagens "flaggskepp".

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Iphone 6+ i cirka 4 dygn nu~.

Jag blir mer och mer nöjd för varje gång jag använder den (Gick ifrån en Z1), skärmen känns aningen vassare och mobilen känns mer bekväm att använda. Då jag anser personligen att iOS är mer användarvänligt.
Mobilen är i sig själv kanske stor. Men man vänjer sig otroligt snabbt, trodde aldrig att det skulle kännas bekvämt att hålla den i handen.

Enda stora nackdelen är att skärmen går sönder lätt (vad jag har läst på internet)

Personligen säger jag att du borde gå för en Iphone 6+.

EDIT:
Jag vart förvånad över hur skarp kameran är, jämfört med Sonys "värsting kamera". Den fokuserar snabbare (in my opinion), och tar betydligt bättre närbilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

De är ju inte så konstigt att Iphone 6 är snabbare än de andra när hela ios bygger på att alla appar i bakgrunden ska pausas. Det finns ingen riktig multitasking i ios. Endast vissa få appar kan ligga i bakgrunden som jag förstår det. Typ musik appar. Sedan är det dalvik på samtliga Androids idag. ART som kommer nu med android 5 kör ART istället. Appar slipper komplieras när de startas upp varje gång och istället kan appen startas upp omgående. Blir en ganska ordentlig boost i prestanda.

Jag tror inte att en mobil med Android 5 kommer vara snabbare än iphone 6 i alla tester ändå men de är just de att de är äkta multitasking på android. de har sitt pris. Fast vem vet. Sedan är Android lite roligare. De händer mer varje år än för iphone. Du får en rad extra ikoner och ett par features ifrån android som de har haft de senaste 3 åren. That's it liksom. Titta på vilken resa Android har gjort på väldigt kort tid.

Fast inget av detta spelar någon roll egentligen. De viktiga är hur man gillar de när man håller i apparaten och testar runt. Jag säger att han ska välja de som gör han glad. Inte de som gruppen tycker är OK.

Vad spelar det för roll om den har riktig multitasking om Iphonen ändå startar varenda app snabbare? Dessutom så fullständigt sugs batteriet ut på en Androidtelefon om man inte stänger ned apparna i bakgrunden kontinuerligt. Alltså är multitasking som Android har oftast sämre.

Sen så ligger Apple vääldigt långt före Qualcomm när det gäller IPC och singeltrådad prestanda, d.v.s. det som spelar någon roll för sådant man gör i en mobiltelefon. Qualcomm trycker bara i fler onödiga kärnor, 8 är de ju uppe i nu. Suck.

Jag håller med om att man inte ska basera sitt beslut på grupptryck, vilket jag också påpekade tidigare i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Det va en befrielse att äntligen lämna Windows Phone. Bedrövligt var det. Hatade varje sekund jag var tvungen att använda den telefonen. Iphone 6 är den första iphone jag har ägt och jag måste säga att det var som att man gick några år fram i tiden. iOS är så otroligt mycket bättre.

Det håller jag med om. Intressant att höra vad andra tycker om det. Har provat Windows Phone och fick ingen ordning på det. Saknades jättemånga appar som jag gärna vill ha som finns till Android och iOS.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Skrivet av Mewonswe:

Jag har haft min Iphone 6+ i cirka 4 dygn nu~.

Jag blir mer och mer nöjd för varje gång jag använder den (Gick ifrån en Z1), skärmen känns aningen vassare och mobilen känns mer bekväm att använda. Då jag anser personligen att iOS är mer användarvänligt.
Mobilen är i sig själv kanske stor. Men man vänjer sig otroligt snabbt, trodde aldrig att det skulle kännas bekvämt att hålla den i handen.

Enda stora nackdelen är att skärmen går sönder lätt (vad jag har läst på internet)

Personligen säger jag att du borde gå för en Iphone 6+.

EDIT:
Jag vart förvånad över hur skarp kameran är, jämfört med Sonys "värsting kamera". Den fokuserar snabbare (in my opinion), och tar betydligt bättre närbilder.

Megapixel är ju inte allt i en kamera, så bara för att iPhone 6/6+ har sämre megapixel än de flesta Android-telefoner betyder inte det att kameran är kass.

Hur lätt går skärmen sönder? Kan man bara böja lite lätt på telefonen och se att den böjer sig lite grann? :3

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Det håller jag med om. Intressant att höra vad andra tycker om det. Har provat Windows Phone och fick ingen ordning på det. Saknades jättemånga appar som jag gärna vill ha som finns till Android och iOS.

Hehe. När jag fick min iPhone så visste jag inte var jag skulle börja med app nerladdningen. Fanns så mycket jag velat ha som jag inte kunde ha. Dessutom så märkte jag att de appar som finns på båda os (facebook t.ex.) är betydligt bättre på iOS. Messenger på iOS har ju brutalt många fler funktioner än på WP och den äter inte upp batteriet heller. Sedan som den andra postaren sa... Kameran. Blev otroligt chockad över hur bra den presterade. Hästlängder bättre än Lumia 920 och även 1020. 920 skulle ju tydligen vara bra i low light, men denna iPhone får ju Lumian att se otroligt medioker ut. Tog testbilder i min garderob och på Lumian så var de väldigt suddigt och mörkt etc Gulaktigt även fast att vitbalasen var rätt. På iPhone var det knivskarpt och perfekt upplyst.

Mina posts kanske får det att låta som att jag är "pro" iPhone, men fram tills nu så var Nokia det enda jag hade ägt i hela mitt liv och tyvärr så är det jag säger sanning.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Hehe. När jag fick min iPhone så visste jag inte var jag skulle börja med app nerladdningen. Fanns så mycket jag velat ha som jag inte kunde ha. Dessutom så märkte jag att de appar som finns på båda os (facebook t.ex.) är betydligt bättre på iOS. Messenger på iOS har ju brutalt många fler funktioner än på WP och den äter inte upp batteriet heller. Sedan som den andra postaren sa... Kameran. Blev otroligt chockad över hur bra den presterade. Hästlängder bättre än Lumia 920 och även 1020. 920 skulle ju tydligen vara bra i low light, men denna iPhone får ju Lumian att se otroligt medioker ut. Tog testbilder i min garderob och på Lumian så var de väldigt suddigt och mörkt etc Gulaktigt även fast att vitbalasen var rätt. På iPhone var det knivskarpt och perfekt upplyst.

Mina posts kanske får det att låta som att jag är "pro" iPhone, men fram tills nu så var Nokia det enda jag hade ägt i hela mitt liv och tyvärr så är det jag säger sanning.

Konstigt att 6/6+:s kamera är bättre än den på Lumia 920. Förmodligen är kameran och dess funktioner mer finslipade i iPhone, så vitt jag vet.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |