PS Plus - Värt pengarna?

Permalänk

PS Plus - Värt pengarna?

Tjena!
Har införskaffat mig ett PS4 och spelat i en knapp månad. Jag har Driveclub och FIFA 15. Har haft PS3 förut och är mest en offline spelare, men även kört online då och då, och även lite FIFA Ultimate Team. Men då man måste ha Playstation Plus till PS4:an för att ens kunna spela någonting online så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Så då frågar jag er hur era upplevelser är och vad ni som är bra/dåligt med PS Plus. Tex är gratisspelen och rabatterna något att ha?

Rasmus.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av rasmuslian:

Tjena!
Har införskaffat mig ett PS4 och spelat i en knapp månad. Jag har Driveclub och FIFA 15. Har haft PS3 förut och är mest en offline spelare, men även kört online då och då, och även lite FIFA Ultimate Team. Men då man måste ha Playstation Plus till PS4:an för att ens kunna spela någonting online så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Så då frågar jag er hur era upplevelser är och vad ni som är bra/dåligt med PS Plus. Tex är gratisspelen och rabatterna något att ha?

Rasmus.

Jag själv har Playstation Plus, men det är för att jag i princip endast spelar online så för mig är det en självklarhet.

Rabatterna är, än så länge, nästan obefintliga och gratisspelen tycker inte jag är så mycket att ha. Men det är bra att de ger bort sånt. Notera att det är så jag tycker och behöver inte vara så du tycker.

Men för ~400:- per år är det självklart värt det i min mening. Men det beror ju på vad du värdesätter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Tjena!
Har införskaffat mig ett PS4 och spelat i en knapp månad. Jag har Driveclub och FIFA 15. Har haft PS3 förut och är mest en offline spelare, men även kört online då och då, och även lite FIFA Ultimate Team. Men då man måste ha Playstation Plus till PS4:an för att ens kunna spela någonting online så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Så då frågar jag er hur era upplevelser är och vad ni som är bra/dåligt med PS Plus. Tex är gratisspelen och rabatterna något att ha?

Rasmus.

Har inte PS4 själv men har haft PS Plus till PS3. Där var gratisspelen absolut en trevlig grej, de har ju en stor mängd spel att välja bland till PS3.
Till PS4 finns det ju inte sådana enorma mängder spel än så länge så jag antar att det inte är lika attraktivt där i nuläget (mindre chans att gratisspelen är något du är intresserad av men inte redan har).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Spelen man får har än så länge varit rätt kassa, mest indiespel så även de som är bra hade varit billiga att köpa.
Men det är inte mycket pengar och det verkar som de ska bättra på vilka spel man får.

Jag har en PS3 med så det kändes definitivt värt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Finns ju ganska många "Free to play" spel på PS4an som du inte behöver PS+ för att spela.

https://store.sonyentertainmentnetwork.com
Jag loggar bara in här varje månad och lägger till alla spelen som är till Vita,PS3 och PS4 i kundvagnen som är till PS+. Så jag tycker PS+ absolut är värt.

Så om jag köper en ps3 så har jag en hel del spel redan då jag har haft plus ett rätt bra tag.

Detta är första året med PS+ rätt galet många spel måste jag säga. Även om detta är North America så får vi Europa typ samma spel.

Permalänk
Medlem

Jag har en PSP, PS3, PS4 och en Vita och då lönar sig Plus lätt. Det har kommit många spel som jag spelar. Till och med Lego Harry Potter roade mig på semester i Italien även om det normalt inte är min grej.

Det fina är att det kommer ett gäng spel varje månad till olika plattformar och efter några månader har samlat på sig ett ganska stort utbud av spel. Långt ifrån alla är bra men det är alltid kul att testa ett nytt spel för att se hur det funkar. Har på detta sätt kommit i kontakt med kul spel jag aldrig hade köpt men här är det bara att ladda ner och testa lite.
Kolla upp historiken
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Instant_Game_Collectio...)

Permalänk
Medlem

För PS4 just nu så är jag rätt tveksam på om det är värt pengarna för spelen. Det hade inte blivit särskilt mycket dyrare för mig att köpa spelen från Ps+ som jag ville ha, istället för att ha ps+. Men sen lirar jag online lite då och då, så behöver ju ha ps+. Om jag aldrig skulle köra online så skulle jag nog skippa +.

Största nackdelen är att ps+ är ungefär lika stabilt som internet på landsbygden i ett U-land. Man får räkna med att det är nere några timmar i veckan under dag/kvällstid.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har haft PS+ i ett par år nu och tja mitt PS+ spel bibliotek har blivit ganska så enormt, runt 200 spel ungefär idag. Äger också alla plattformar, Vita, PS3, PS4 så jag får maximalt ut av det.

Det är inte alltid man får spel man gillar åt andra sidan, men även jag har hittat spel jag gilla från spel jag aldrig trott att jag skulle gilla från alla spel man fått, ganska så roligt ibland att bara testa något och ibland gillar man dom, något man aldrig hade gjort om man vart tvungen att köpa spelet rakt av.

Jag spelar själv väldigt sällan online så har inte PS+ för den biten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Nu har jag bara en PS3 men tycker själv att kvaliteten på spelen sjunkit väldigt mycket de senaste månaderna och jag är inte ensam om att tycka det. Jag kommer inte att förlänga det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I