Hur står sig nVidia GTX 770 2 GB mot spelkonsoler?

Permalänk
Medlem

Hur står sig nVidia GTX 770 2 GB mot spelkonsoler?

Hej

Har blivit trött på att hela tiden behöva uppgradera grafikkort mm. för att kunna spela nyare spel och jag funderar på att köpa en spelkonsol. Har sett ett antal tester på nätet där man jämför olika spel på olika spelkonsoler med PC. Visst ser det snyggare ut på PC, men vad är det som sitter i PC:n? Idag har jag ett nVidia GTX 770 2 GB grafikkort med 6 GB RAM och det är ungefär vad processorn klarar av. Blir det mycket sämre/bättre med t ex PS3 eller PS4?

Vilken konsol har bäst utbud när det gäller spel typ Skyrim och Dragonage?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Hedersmedlem

Grafikprestandan i PS3/PS4 är betydligt lägre än i ditt GTX770. Varför inte bara skruva ner inställningarna lite? Det finns ingen regel som säger att du måste köra maxat. Du kommer att få bättre grafik med ditt GTX770 än dagens konsoler ändå.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Hej

Har blivit trött på att hela tiden behöva uppgradera grafikkort mm. för att kunna spela nyare spel och jag funderar på att köpa en spelkonsol. Har sett ett antal tester på nätet där man jämför olika spel på olika spelkonsoler med PC. Visst ser det snyggare ut på PC, men vad är det som sitter i PC:n? Idag har jag ett nVidia GTX 770 2 GB grafikkort med 6 GB RAM och det är ungefär vad processorn klarar av. Blir det mycket sämre/bättre med t ex PS3 eller PS4?

Vilken konsol har bäst utbud när det gäller spel typ Skyrim och Dragonage?

Googlade "ps4 gpu"
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1993056/ps4-equivale...
*flies away*

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU i din dator? Har du någon som är hyfsad så kommer du få lägre FPS/upplösning/grafik med ett PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hm... tack giplet och Sushifrukt. Det var upplysande, man får nog ge GTX 770 en chans till.

MakeCoke; Jag kommer inte riktigt ihåg vad det är för CPU som sitter i (sitter på jobbet just nu), men jag vet att om jag hade satsat på bättre grafikkort än GTX 770 så hade CPU:n flaskat det.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

En PS4:a har en GPU som är ungefär som ett GTX 660

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~