Horror games för Halloween

Permalänk
Avstängd

Horror games för Halloween

Tjo alla skrämda ankor! nu inför halloween tänkte jag och ett par polare spela lite skräckspel och införse oss med vuxen "läsk". och just därför undrar jag om ni alla kan komma med tips på olika roliga och skrämande horror spel.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Alien: Isolation?

Permalänk
Medlem

Outlast!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Slender och the grudge är ju självklara

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Skulle säga första Deadspace, dem senare två är inte alls scary egentligen.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Många nya skräckspel är inte speciellt skräckinjagande, exempelvis The Evil Within tycker jag är riktigt bra men inte jätteläskigt. Outlast är nog ett bra tips, Dead Space är definitivt ett riktigt bra spel.

Jag skulle dock vilja slå ett slag för en riktigt klassiker, Fatal Frame ("Project Zero") är ett PS2-spel som nog är det äckligaste jag spelat iaf. Skulle varmt rekommendera det på emulator. Emulerar man redan kan man ju köra Silent Hill 2 också, även det en klassiker.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk

Amnesia the dark descent. Inte mycket som kan toppa det tycker jag.

Sen finns ju Five Night's at Freddys som är läskigt men lätt att sätta sig in i.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Avstängd

tusan vad många fina bidrag

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thursday:

Många nya skräckspel är inte speciellt skräckinjagande, exempelvis The Evil Within tycker jag är riktigt bra men inte jätteläskigt. Outlast är nog ett bra tips, Dead Space är definitivt ett riktigt bra spel.

Jag skulle dock vilja slå ett slag för en riktigt klassiker, Fatal Frame ("Project Zero") är ett PS2-spel som nog är det äckligaste jag spelat iaf. Skulle varmt rekommendera det på emulator. Emulerar man redan kan man ju köra Silent Hill 2 också, även det en klassiker.

oja fatal frame var riktigt bra spel det blire den hära halloween också.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

När det gäller skräck går det inte att utlämna H. P. Lovecraft! Härav vill jag slå ett slag för Bethesdas Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - tyvärr gör det inte författarens berättelser rättvist, samt att det har en del billiga "jump-scares", men överlag ett fantastiskt fräckt spel; i synnerhet om man är bekant med Lovecrafts noveller.

http://www.youtube.com/watch?v=AfQ-Xqt-d0A

Vill man åt riktigt krypande, atmosfärisk skräck i samma författares anda är ju annars Amneisa- och Penumbra-spelen de givna valen. Jag menar, Frictional Games har ju t.o.m. döpt sin grafikmotor till "HPL"

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Tjo alla skrämda ankor! nu inför halloween tänkte jag och ett par polare spela lite skräckspel och införse oss med vuxen "läsk". och just därför undrar jag om ni alla kan komma med tips på olika roliga och skrämande horror spel.

Jag skulle lätt säga Alien Isolation. Av alla skräckspel jag provat så är passiviteten i AI det som gör det så fruktansvärt att spela. Jag hade inga problem med dead space eller amnesia, men man blir så sjukt paranoid när man spelar AI.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Hjälpsam

Och klassiska AvP som Marine är alltid en klassiker

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag skulle lätt säga Alien Isolation. Av alla skräckspel jag provat så är passiviteten i AI det som gör det så fruktansvärt att spela. Jag hade inga problem med dead space eller amnesia, men man blir så sjukt paranoid när man spelar AI.

Har inte spelat eller ens sett särskilt mycket Alien: Isolation ännu men det verkar bygga på en liknande idé som i Outlast, där det enda man kan göra är att gömma sig eller försöka springa ifrån asen som försöker ha ihjäl en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Har inte spelat eller ens sett särskilt mycket Alien: Isolation ännu men det verkar bygga på en liknande idé som i Outlast, där det enda man kan göra är att gömma sig eller försöka springa ifrån asen som försöker ha ihjäl en.

Pretty much yes. Hade man haft något sätt man kunnat ha ihjäl det där *** aset på så hade det inte varit lika läskigt, men nu är man helt chanslös. Har dock bara spelat någon timme eller så i spelet, savepoints är ruskigt ovanliga vilket gör det hela sjukt svårt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv

Som en annan skrev i tråden. The evil within

Sen har väl steam några nice spel? Finns säkert provapå eller F2P också! Killing floor är ganska roligt!

Permalänk
Medlem

Tipsar om LIMBO. Kanske inte skräck, men kusligt och välgjort!

http://store.steampowered.com/app/48000/

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk

Clock Tower

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Clock Tower

Är inte det detdär spelet där någon går runt med stor häcksax? isåfall röstar jag på det med

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Penumbra-serien.

Visa signatur