Apple TV3 - felsökningen har kommit till ända...

Permalänk
Medlem

Apple TV3 - felsökningen har kommit till ända...

All right.

Jag har en stationär PC med Win 8.1 samt iTunes 12 och tillhörande mediebibliotek. Det är trådat till en Netgear CG3700 som sedan också är trådad till en Apple TV3.

För 2-3~ v sen slutade jag få kontakt via min Apple TV till iTunes 'Hemmadelning'.

Felsökning:

- Apple TV3 kan göra nätverkstest och t.ex. streama SVTPlay och Youtube.
- Jag har ominstallerat iTunes på min WIN 8.1 PC
- Jag har återställt min Apple TV3
- Jag har prövat 2 olika e-postadresser som är kopplat till samma Apple-ID
- Jag har prövat att dela ut 'allt' under inställningar i iTunes såväl enstaka sektorer

Jag kommer inte åt Hemmadelning varken via min iPad eller Apple TV3, och jag kan verkligen inte förstå vilken aktiv handling jag har genomfört förutom de senaste uppdateringarna med iTunes och iOS.

Har ni några förslag?

Permalänk
Medlem

Du är inloggad (och auktoriserad dator) på samma iTunes konto överallt? Du måste också specifikt aktivera just Hemmadelning i iTunes-menyn (OBS! inte vanlig "delning" som finns in inställningarna). Det har hänt mig att iTunes avaktiverat hemmadelning utan uppenbar anledning.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Tack för återkopplingen!

Yes, på dina båda frågor.

Vet ni vilka Windows tjänster (Services) som är essentiella att vara körande, för att det ska fungera? Jag att Bonjour är ett, och den är igång.

Jag har tänkt att pröva med en annan router, men det känns förgäves då jag t.ex. kan använda youtube, svtplay osv. på min Apple TV3 redan.

Jag har nu avinstallerat iTunes 12 och installerat 10, problemet kvarstår...