Hur många installationer i fullversion Win 8.1?

Permalänk
Medlem

Hur många installationer i fullversion Win 8.1?

Hej!

Nån som vet om man kan installera Win 8.1 på fler än en maskin med en licens (ej OEM)? Funderar på att ge mig in på en NUC och köpa operativsystemet men vill ju i så fall ha det på fler datorer.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cfwin:

Hej!

Nån som vet om man kan installera Win 8.1 på fler än en maskin med en licens (ej OEM)? Funderar på att ge mig in på en NUC och köpa operativsystemet men vill ju i så fall ha det på fler datorer.

En licens per dator är det som gäller. Om du inte har en mycket speciell licens, och då borde du vetat det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Hej!

Nån som vet om man kan installera Win 8.1 på fler än en maskin med en licens (ej OEM)? Funderar på att ge mig in på en NUC och köpa operativsystemet men vill ju i så fall ha det på fler datorer.

Enligt licensreglerna går det köra retail på tre datorer,men inte samtidigt tydligen. ***bort/moderator***

.
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tackar för svar, lite besviken att man måste ha flera licenser till maskiner i samma hushåll (åtminstone på ett fullpris retail, menmen).