Ett halvår med Google Chrome räckte

Permalänk
Avstängd

Ett halvår med Google Chrome räckte

Enda fördelen med Chrome är att det synkar väl med plattan och translate på tyska sidor. Sedan Firefox bytte utseende gick jag över till Chrome men nu står jag inte ut längre och har återvänt till Firefox. Tycker Chrome har blivit ostabilt, är för inlåst och blockerar en del appar man kan använda på YouTube och andra Google-saiter.

Nu är Google Chrome avinstallerat fullständigt (kör portble om jag skulle behöva chrome)

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

En annan, inte som omtalad, fördel är att Chrome håller en högre nivå av säkerhet än vad Firefox gör. Ta sandboxen till exempel, där har Firefox varit "in production" i över 5 år. Något som både IE och Chrome haft sedan länge.

Det går att lista fler anledningar ur ett säkerhetsperspektiv men jag måste iväg.

Saknar förövrigt ett diskussionsunderlag i din trådstart men förmodar att du vill diskutera Chrome vs Firefox?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Avstängd

diskussionsunderlag är varför gå över från Google Chrome till Firefox Ser att det är rätt unikt, det är vanligare med tvärt om.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Vad finns det att diskutera? Du tycker som du gör och andra tycker som dom gör.

Vill du bli övertalad att gå tillbaka till Chrome?

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

diskussionsunderlag är varför gå över från Google Chrome till Firefox Ser att det är rätt unikt, det är vanligare med tvärt om.

Enda anledningen att gå från Chrome till Firefox är om du MÅSTE ha något tillägg som inte finns på Chrome.

Ganska meningslöst att diskutera dock. Är som att diskutera iOS vs Android. Man kan diskutera i evigheter men ingen kommer ändra sig om vilken de tycker är bäst.

Personligen kommer jag aldrig köra Firefox igen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden låst då den saknar en vettig frågeställning/diskussionsvärde.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...