Får inte upp chassi fläkt i bios eller HWmonitor, trasig?

Permalänk
Medlem

Får inte upp chassi fläkt i bios eller HWmonitor, trasig?

Hejsan!
När jag satt vid dator idag så tyckte jag att den helt plötsligt verkade gå tystare än normalt. Jag öppnade chassi sidan och såg en av chassi fläktarna verkade få ström som i pulser. Den varvade upp och sedan dog den och höll på så. I skrivande stund så snurrar den dock helt normalt.
Jag kollade HWmonitor och där fick jag bara upp en av mina 2 chassi fläktar. Jag kollade då i BIOS och där ser jag också bara hastigheten på en av fläktarna på den andra står det N/A. Jag testade med en annan fläkt som jag hade här hemma i samma kontakt som fläkten som krånglade och den fick jag upp i HWmonitor och BIOS.

Tror ni att det kan vara fläkten som håller på att ge upp?, kan även tillägga att datorn blev mycket tystare med den gamla fläkten som jag hade liggandes hemma.
Tänkte att det är bäst att dubbel kolla här innan jag ger mig iväg och köper något.

Hälsningar
Gustav

EDIT: kan även lägga till att det är 2 såna här som jag har som chassi fläktar

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED