Ominstallera Playstation 4?

Permalänk
Medlem

Ominstallera Playstation 4?

Har haft mitt ps4 nu i ca 1 vecka. Fungerat som den ska och inget krångel. Men Idag då jag spelade Minecraft så kom det upp en text att det inte går att läsa av skivan att jag rekomenderas att tvätta den och försöka igen sen. Faktiskt så hände det så igårkväll också men nu var det lite mer annorlunda. Då jag klickade på OK och tog ut skivan för att kolla om repor eller smuts så startades mitt ps4 om och sen stod det att jag behövde ominstallera det att jag måste starta upp med ett usb minne som innehåller en ominstallations fil till 2.00. Då jag väl fixade den filen så stängde jag av mitt ps4 och sen startade det så fungerade det som det ska. Den gjorde bara en snabb koll i hårddisken och sen startades utan problem.

Någon som varit med om liknande? Vad tycker isf du jag borde göra?
Tack på förhand

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Men är det något problem nu då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Men är det något problem nu då?

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerade bra tills idag. Idag höll jag knappt på att få igång det igen. Men lyckades göra en ominstallation, och även kontaktat Playstation ang om detta.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Fungerade bra tills idag. Idag höll jag knappt på att få igång det igen. Men lyckades göra en ominstallation, och även kontaktat Playstation ang om detta.

Jag hade ett problem direkt efter 2.0 uppdateringen. Där den skulle starta om fastnade den på epilepsivarningen, fick rycka strömkabeln. Vid uppstart igen gjordes en automatisk ominstallation. Inget försvann och allt har funkat bra sedan dess.
Antar att det kan skita sig på många olika sätt.
Att kontakta Sony vid upprepade problem är nog en bra idé.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

jag fick problem med 2.00 med nya REST MODE min PS4 fastna kunde inte starta upp den igen, så drog ut ström kabeln och starta i Recovery Menu körde bygg om databas, en ny update kommer inom kort som ska fixa dessa små buggar enligt Sony

Permalänk
Medlem

Det visade sig att mitt ps4 var trasigt/defekt. Jag skickade in det till Webhallen och eftersom det inte gått mer än 30 dagar så skickar dom ut ett nytt.
Men det värsta är att det kom i Fredags har mailat dom att de ska försöka skynda på sig lite då GTA v släpps nu på Tisdag!

Visa signatur

Punch a fish make a wish