Hur är FIFA 15 på XBOX 360?

Permalänk
Medlem

Hur är FIFA 15 på XBOX 360?

Jag har tänkt att köpa Fifa 15 men undrar hur det är just till xbox 360 jämfört mot på ps4 och xbox one?
Flyter det på bra på xbox 360? Är det några skillnader emot de nya konsolerna? Grafik?

Permalänk
Medlem

Undrar jag med. Ska skaffa mig ett Xbox men har svårt & bestämma mig om jag ska ta 360 men en hel del spel för samma pengar som bara en one konsoll.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Undrar jag med. Ska skaffa mig ett Xbox men har svårt & bestämma mig om jag ska ta 360 men en hel del spel för samma pengar som bara en one konsoll.

Jag skulle aldrig i livet köpt xbox 360 nu.. Du kommer nog ångra dig om du gör det. Satsa på ett xbox one eller ps4 ist

Permalänk

Det skiljer inte så pass mycket i pris mellan 360 och ONE (typ 1000, vid bra erbjudanden). Du kan tex få X1 plus FIFA 15 för 3000:- (http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...) på Webbhallens erbjudande. Lätt värt då 360 kommer dö ut snabbare och snabbare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BohmaN98:

Jag skulle aldrig i livet köpt xbox 360 nu.. Du kommer nog ångra dig om du gör det. Satsa på ett xbox one eller ps4 ist

Om han skall spela gamla 360 spel som inte går på One så är det värt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Åfan. Får kika lite mer då. Klart man häldre vill ha en one än 360.
Men det är ju frågan om hur mycket man vill lägga också.
360 håller väl ett tag till. Speciellt till en 6 åring som bara lirat Wii innan.
Hur pass mycket bättre är grafiken? Tycker det är svårt att se på Youtube-klipp med mera. Jag kommer nog lira FIFA & bilspel.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Åfan. Får kika lite mer då. Klart man häldre vill ha en one än 360.
Men det är ju frågan om hur mycket man vill lägga också.
360 håller väl ett tag till. Speciellt till en 6 åring som bara lirat Wii innan.
Hur pass mycket bättre är grafiken? Tycker det är svårt att se på Youtube-klipp med mera. Jag kommer nog lira FIFA & bilspel.

Inte för att One är något monster till prestanda men om du nu ska köpa en konsol så kommer det nog inte komma så många mer spel till 360 utan den kommer nog slutas stödjas väldigt snart.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Åfan. Får kika lite mer då. Klart man häldre vill ha en one än 360.
Men det är ju frågan om hur mycket man vill lägga också.
360 håller väl ett tag till. Speciellt till en 6 åring som bara lirat Wii innan.
Hur pass mycket bättre är grafiken? Tycker det är svårt att se på Youtube-klipp med mera. Jag kommer nog lira FIFA & bilspel.

Grafiken är rätt mycket bättre på One. Men en stor skillnad i sportspel är att 360-spelen inte kommer få några nya funktioner. Det kommer i stort sätt fortsätta vara FIFA 14 med uppdaterade spelarlistor. Medans One/PS4/(PC) får de nya funktionerna. Sen kommer Xbox 360 inte få så många nya spel. Så om man inte köper en 360 specifikt för att köra äldre spel, utan bara för att det är billigare, så känns det lite dumsnålt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på frågorna jag ställde från första början?