Videocodecs - Vilka ska man använda när man screenrecordar spel?

Permalänk
Inaktiv

Videocodecs - Vilka ska man använda när man screenrecordar spel?

Tjena,

Har länge letat efter några bra codecs till Dxtory, vet ni några bra? Finns det listor där olika codecs jämförs?
Jag gillar att lira FPS, Racing och andra fartfyllda scenario spel, så codecen måste hänga med i svängarna med bra kvalité.

Dxtory är kanske fel program att använda och om fallet är så, vilket program ska man använda istället?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Tjena,

Har länge letat efter några bra codecs till Dxtory, vet ni några bra? Finns det listor där olika codecs jämförs?
Jag gillar att lira FPS, Racing och andra fartfyllda scenario spel, så codecen måste hänga med i svängarna med bra kvalité.

Dxtory är kanske fel program att använda och om fallet är så, vilket program ska man använda istället?

Tack på förhand!

http://www.twitlonger.com/show/nh4vr9 kan vara läsvärt

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Det var de verkligen, ska testa det han skriver om.

Tack!

Permalänk
Medlem

Lagarith Loseless Codec.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoxzerZ:

Lagarith Loseless Codec.

Det ska tydligen finnas bättre codecs än Lagarith, dock med större lagringskapacitet, vilket inte gör mig så mycket, bara det är bra kvalité och "hack"fritt när man spelar in.

Till er andra som läser det här så är Lagarith väldigt bra till vissa spel t.ex Minecraft.

EDIT: Tack för tipset!