Permalänk

fps fråga

Hej mina damer och herrar,

Va borde jag ligga på för fps med dom här inställningarna? http://i.imgur.com/PqM5NZl.png

har en laptop med följande specifikationer:

Processor: Intel Core i7-3630QM

Ram minne: 8 GB Ram

Grafikkort: nVIDIA GeForce GT 755M

Ligger just nu på 100-120 fps. Har testat att ha alla inställningar på Low och Medium men fps:en ändras ingenting. Känns som jag borde ligga på åtminstone 200+ med Low inställningar... Nån som skulle kunna va snäll och försöka hjälpa mig

Permalänk
Skrivet av gabriel-_-:

Hej mina damer och herrar,

Va borde jag ligga på för fps med dom här inställningarna? http://i.imgur.com/PqM5NZl.png

har en laptop med följande specifikationer:

Processor: Intel Core i7-3630QM

Ram minne: 8 GB Ram

Grafikkort: nVIDIA GeForce GT 755M

Ligger just nu på 100-120 fps. Har testat att ha alla inställningar på Low och Medium men fps:en ändras ingenting. Känns som jag borde ligga på åtminstone 200+ med Low inställningar... Nån som skulle kunna va snäll och försöka hjälpa mig

Vad spelar det för roll? Du kan inte se mer än 60 ändå

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

OK mr kollersh tack

Permalänk
Medlem

När ska folk fatta, att bara för att du har en 60hz skärm så har man "ingen" nytta av mer än 60 Fps. Speciellt i spel som quake, ut och cs.
Lyssna inte på han, du känner stor skillnad på 60fps vs 120 eller mer.
Jag hoppas också att han menar att din skärm inte kan visa mer än 60fps, för om han menar att ögat inte kan uppfatta mer än 60, så är det BS.

Permalänk
Skrivet av golom:

När ska folk fatta, att bara för att du har en 60hz skärm så har man "ingen" nytta av mer än 60 Fps. Speciellt i spel som quake, ut och cs.
Lyssna inte på han, du känner stor skillnad på 60fps vs 120 eller mer.
Jag hoppas också att han menar att din skärm inte kan visa mer än 60fps, för om han menar att ögat inte kan uppfatta mer än 60, så är det BS.

Ja jag tänkte på det, man känner ju ändå en ganska stor skillnad mellan 60 fps och 200+ fps i cs go

Permalänk
Medlem

Jag själv brukar känna att 100fps är nedre gränsen i CS av alla dess slag.
Men med en RATE på 128000 så vill man ju såklart ha 128fps för att det ska lira bra, men allt över det ser JAG som onödigt.
<80fps syns klart o tydligt att det är skillnad. Ögat ska dock kunna uppfatta (inte se utan uppfatta) över 1000fps

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Fps är inte bara ett mått på vad som kan visas på skärmen utan även ett mått på hur bra spelet flyter.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Fps är inte bara ett mått på vad som kan visas på skärmen utan även ett mått på hur bra spelet flyter.

Fps kan också vara ett mått för hur många fot i sekunden något förflyttar sig, men nu förstår jag inte exakt vad du menar?

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk
Skrivet av yroll:

Jag själv brukar känna att 100fps är nedre gränsen i CS av alla dess slag.
Men med en RATE på 128000 så vill man ju såklart ha 128fps för att det ska lira bra, men allt över det ser JAG som onödigt.
<80fps syns klart o tydligt att det är skillnad. Ögat ska dock kunna uppfatta (inte se utan uppfatta) över 1000fps

jag förstår vad du menar, men det känns surt att jag ligger på 80-120fps när jag vet att datorn kan punga ut mer :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel-_-:

jag förstår vad du menar, men det känns surt att jag ligger på 80-120fps när jag vet att datorn kan punga ut mer :/

Jag är inte så säker på att den kan det, men annars kan du testa att skriva in i console att datorn ska använda 4 kärnor osv. Jag kan inte kommando men de finns på google

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av yroll:

Jag är inte så säker på att den kan det, men annars kan du testa att skriva in i console att datorn ska använda 4 kärnor osv. Jag kan inte kommando men de finns på google

tack! ska göra det

Permalänk
Skrivet av golom:

När ska folk fatta, att bara för att du har en 60hz skärm så har man "ingen" nytta av mer än 60 Fps. Speciellt i spel som quake, ut och cs.
Lyssna inte på han, du känner stor skillnad på 60fps vs 120 eller mer.
Jag hoppas också att han menar att din skärm inte kan visa mer än 60fps, för om han menar att ögat inte kan uppfatta mer än 60, så är det BS.

Hahaha, bra att du klargjorde det Förlåt om jag lät lite 'douchey'.
Har bara lite dåliga erfarenheter om folk som vill ha 300FPS när de bara har en skärm som kan visa 60hz

Så länge du har stadiga 60FPS ser eller känner man ingen skillnad på 60 och 120FPS ingame med en 60hz skärm.

Och som du skriver så kan självklart ögat uppfatta mer än 60hz/fps.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Man kan trots allt få se fräschare frames när man har högre fps, även om man inte får se fler än 60 per sekund på en 60 Hz-skärm.
Det innebär jämnare rörelser och mindre input lag.

Permalänk

jaha då får man väl nöja sig med 100 fps

Permalänk

Stäng av aa och sätt allt på low. Kör widescreen istället? Jag körde allt maxat med adaptive v sync. Jag förstår nu varför jag var så dålig... Musen hängde inte med.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

TS, jag såg att du har FXAA på. Använd inte det, det gör bara saker suddigt och drar ned prestandan.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

#15 och #14 jag har testat att dra ner ALLT på low men fortfarande ingen förändring i fps:en, känns skit skumt ingame som att musen inte hänger med riktigt

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är source engine som baserar sin tickrate på fps;en därför känner man mer än 60fps

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8