Uppgradera min dator! Vad är prioritet?

Permalänk
Medlem

Uppgradera min dator! Vad är prioritet?

Hej!

Har inte spelat så mycket senaste åren men nyligen börjat igen men inser att datorn min (system i sign) börjat sacka efter. Är riktigt sugen på Dragon Age Inquisition t ex.

Min fråga gäller vad jag ska upgradera. Själv är jag inne på grafikkort, kanske försöka hitta ett begagnat 780 t ex. Men kommer min CPU vara för mycket av en flaskhals i så fall? Mobo + CPU blir ju ytterligare sådär 2,5-3k.. hur mycket kan jag egentligen vinna på att uppgradera det?

Har 520W PSU, men tänker att den ska klara ett 780.

Nåväl, alla tips mottages tacksamt!

Mvh,

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7362300/2014-11-16 Om du vill uppgradera tycker jag du ska byta till det här.
Då får du mycket prestanda för någorlunda lite pengar.

Permalänk
Medlem

Det är dock ganska mycket mer pengar än mitt eget förslag, några andra med tankar kring mitt första inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Begagnat 780/290 och överklocka processorn.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

gtx 970

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Du är på helrätt spår, din cpu är fortfarande helt ok, visst du kan få några fler fps med en ny haswell cpu. men då kostar det mer en det smakar. köper du ett 770/780 beg, eller 7970/280x så kommer du billigt undan och får bra prestanda/krona!

enligt en snabb googling så får ett 7970 30-40fps på "ultra" och "100-120fps" på low så det känns som en lagom avvägning enligt mig

Permalänk
Medlem

750 är faktskt väldigt långsam i fabriksfrekvens men kan bli helt okej om du överklockar den ordentligt, sikta på 4ghz.