Battlefield 5 återgår till militärtema

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 5 återgår till militärtema

För den som inte tycker om tjuv och polis-konceptet i Battlefield: Hardline meddelar Electronic Arts att nästföljande Battlefield kommer återgå till det populära krigs- och militärbaserade temat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen en ny BFlanering! Som alla har väntat...

En lanseringsorige utan dess like. Eller är det bara jag som tycker BFserien har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

En lanseringsorige utan dess like! Eller är det bara jag som tycker BFserian har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

Har för mig att folk sen tidigare faktiskt benat ut att hur tätt titlarna släppts inte förändrats mycket. Tycker jag inte det har heller. Det som har förändrats är sättet spelindustrin lanserar expansioner. Nu mera består de ju av en handfull DLC's istället vilket i ett nyhetsflöde kan då generera "release, release, release, release" osv.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Mera bf;) gör ett nytt 2142!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Snälla DICE, var nu lite taktiska och gör Bad Company 3 för att göra alla glada...

Permalänk
Medlem

Hoppas att denna version öppnas upp för mod-communityn.

Permalänk
Medlem

Antar att ni menar nästa och inte bästa

"Med bästa Battlefield byts det traditionella militärtemat ut och istället kommer spelaren att ta sig an rollen som polis och jaga brottslingar i kommande Hardline, ett skifte som inte fallit alla trogna fans i smaken. Nu framgår inte helt oväntat att nästföljande speltitel återgår till det traditionella receptet."

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Bara det kommer något nytt förutom banor och vapen...

Permalänk
Medlem

Tycker dom ska gå tillbaka till andra-världskriget-temat som är grunden för denna spelserie (samt cod). gillar inte dessa nutida laserpangare!!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Har kommit på hur man ska göra nu. Man ska köpa föregående version lagom till ett nästa släpps. Dvs när 5:an släpps, då har de förmodligen fått ordning på 4an

Ärligt talat borde de använda samma taktik som Blizzard. Släppa ett VÄL-fungerande spel, dvs fixa ALLA fel med BF4, och sen släppa Stora DLC:Er för fullpris av ett nytt spel. Vi köper ju inte dessa spel pga av att det föregående är "för fult" grafikmässigt. Hellre att man har en plattform som fungerar riktigt bra. Hela BF4 hade kunnad vara en stor addon till BF3 med mindre grafiska tweaks, men med bra prestanda och förbättrad nätkod. Vi behöver ingen ny grafikmotor vartannat år som ändå är så dåligt optimerad första året.

Nu släpper de en multiplayer-plattform som är döende redan från Dag 1. När alla vet att den första året fungerar dåligt, andra året kanske börjar bli stabil, och sne pang släpps en ny, och alla spelare försvinner.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Finns det nå info om battlefield 14?

Nej men seriöst, jag tycker att dom ska satsa på WW2 som i det första BF.

Permalänk
Medlem

BC3 över alla andra BFspel de kan släppa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Köpte aldrig bf4 netkodigen är förutvarande invalid . Bf 4 sög 3 an va bra förutom netkodingen . Nu ska dom släppa 5 an för att mjölka pengar till EA . Mitt tips till sweclockare släng inte pengar på ett företag som inte förtjänar det . Dice får skylla sig själva att dom gjorde en deal med Djävulen men där emot blir det battlefront 3 för mig

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett WW2 som första Battlefield. Skillnaden mellan BF2 och BF3 var rätt stora men samma tema helt ok, men Battlefield 3 och Battlefield 4 kändes nästan som samma spel.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

tycker DICE borde återgå till Pinball spelen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Varför vill folk att dom ska göra Bad Company 3?
Med tanke på vilket jävla skitjobb dom gjorde med BF3/4 jämfört med BF2 så ska mycket till för att BC3 ska bli bättre än sin föregångare.

DLC kanonen som EA/DICE använder för BF serien gör också att spelet släpps löjligt ofärdigt när det kommer till game modes och kartor.

Permalänk
Medlem

Om Battlefield 5 blir nåt slags rymdspel så flippar jag ur..
Dock verkar väl sånna spel vara poppis bland kidsen, men jag klarar inte av det! :'(

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Äntligen en ny BFlanering! Som alla har väntat...

En lanseringsorige utan dess like. Eller är det bara jag som tycker BFserien har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

Battlefield har vad jag vet minst 2 år mellan varje titel (Hardline är ett undantag), medan CoD släpper en ny titel varje år.
Men ja, det hade väl inte skadat ifall de kunde lägga på ett år till så det blir en titel var tredje år, men jag tycker ändå det är rätt okej

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Om Battlefield 5 blir nåt slags rymdspel så flippar jag ur..
Dock verkar väl sånna spel vara poppis bland kidsen, men jag klarar inte av det! :'(

Tycker det är tvärtom. Kidsen vill ha realistiska "USA mördar araber"-spel. De mer oldschool-spelarna ser gärna spel som är mer som Quake och Unreal Tournament, snabbare och högre skillnivå.

Jag kan själv inte betona nog mycket hur fruktansvärt uttjatat "Modern warfare"-temat är... så trött på det. Oinspirerande !

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Äntligen en ny BFlanering! Som alla har väntat...

En lanseringsorige utan dess like. Eller är det bara jag som tycker BFserien har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

fattar inte vad du klagar på? BF4 är nu ett år gammalt och att läsa av artikeln kommer BF5 först 2016, och troligtvis sent på året eftersom battlefront släpps i slutet av 2015. Alltså 3 år mellan BF4 och BF5 i princip, absolut inte för kort tid mellan releaserna där. Hade BF5 kommit i vår hade jag hållt med dig, hardline räkar jag bort helt för det är inte varken DICE eller BF, det är ett EA spel som fått låna namnet bara.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tycker DICE borde återgå till Pinball spelen.

Jag tycker de borde återgå till Motorhead spelen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vompen:

Battlefield har vad jag vet minst 2 år mellan varje titel (Hardline är ett undantag), medan CoD släpper en ny titel varje år.
Men ja, det hade väl inte skadat ifall de kunde lägga på ett år till så det blir en titel var tredje år, men jag tycker ändå det är rätt okej

Jaja. Cod kommer säkerligen också jätteofta. You are right. "Utans dess like" var kanske var lite missvisande.

Men vart annat år stämmer nog inte in på modellen för BF längre. Varje år är nog bättre om lanseringarna går som planerat. Och som KTL skrev tidigare så verkar det ha varit så länge. Men det blir en jäkla massa DLCsläpp stup i kvarten ändå.
Kanske är det bara jag som blivit gammal och inte hänger med längre.
Själv trivs jag bättre med onlinespel som står sig några år utan att uppföljaren ska roffa åt sig spelarbasen varje år.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Varför vill folk att dom ska göra Bad Company 3?
Med tanke på vilket jävla skitjobb dom gjorde med BF3/4 jämfört med BF2 så ska mycket till för att BC3 ska bli bättre än sin föregångare.

DLC kanonen som EA/DICE använder för BF serien gör också att spelet släpps löjligt ofärdigt när det kommer till game modes och kartor.

Håller med. DICE idag är en bunt klåpare som skulle göra ett Bad Company 3 som vi sent skulle glömma (på grund av sin uselhet). Nästa år förstör de Star Wars: Battlefront för gott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av htbtoma:

fattar inte vad du klagar på? BF4 är nu ett år gammalt och att läsa av artikeln kommer BF5 först 2016, och troligtvis sent på året eftersom battlefront släpps i slutet av 2015. Alltså 3 år mellan BF4 och BF5 i princip, absolut inte för kort tid mellan releaserna där. Hade BF5 kommit i vår hade jag hållt med dig, hardline räkar jag bort helt för det är inte varken DICE eller BF, det är ett EA spel som fått låna namnet bara.

Man kan nog se på det lite olika. Jag ser det kanske med lite andra ögon än dig. Men som sagt är jag kanske bara för gammal nu för tiden.
Är väl inge fel i sig att de släpper nytt konstant heller. För min del är det däremot mindre intressant.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Bad Company 3
Battlefield 2144
Battlefield 1945

drömma kan man.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Inge mer modern snälla! Visst det är kul, Men det börjar bli en ANING utjatat nu..
Men typ 1942 med dagens grafik skulle kunna ge en extrem krigskänsla skulle jag tro! Eller något som Battlefield Bad company 2 Vietnam! Det var nog ett av de bästa spelen jag nångonsin kört!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Jo, kan säga att om det ännu en gång är detta tråkiga nutida "militärtema" så kommer
jag garanterat inte köpa skiten.

Synd att dessa spel företag bara är ute efter så mycket vinst som möjligt och så lite utgifter som möjligt.

Men varför ändra på något som säljer som smör.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Nutida skjutare i all ära men ge mig ett BF med WW2-tema tack!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Bad Company 3
Battlefield 2144
Battlefield 1945

drömma kan man.

Lite tråkigt att spela under 1945 om du frågar mig

Men ja, hoppas verkligen att det blir ett nytt och innovativt Battlefield, kanske ett nytt andra världskrigsspel med läcker Frostbite grafik!

Bara föreställ dig hur du fallskärmshoppar ner i en fransk stad under krigets 40-tal, och får se skotten lysa upp himmeln ett par kilometer bort.

Permalänk

Fasiken nu får man en svag förhoppning om bad company 3 för om man lägger märke till vad som står.
Att det ser ut att bli ännu ett "roligt, nytt Battlefield" och eftersom bad company spelen är kända för sin humor.
Så jag hoppas att det här är en svag ledtråd från DICE och EA.