Kommer ej åt Datorinställningar, Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Kommer ej åt Datorinställningar, Windows 8.1

Så jag har ett "litet" problem.
Jag kommer ej åt Datorinställningar, Windows Update, eller dylikt. Går jag in via sökfunktionen på kontrollpanelen och sen väljer Avinstallera ett program, eller System och Säkerhet (eller någon av valen) så hänger sig det fönstret.
Har även problem att när jag stänger av/startar om datorn så står den och bara tuggar med texten "Avslutar" eller "Startar om". Sedan så använder jag reset knappen och då funkar det utan problem, samt om jag försöker att stänga av eller starta om datorn utan att logga in.
När jag via sök menyn väljer att tex "sök efter uppdateringar" så får jag upp det här fel meddelandet:
C:\Users\Michael\AppData\Local\...\AA_SystemSettings_Update_Actions.settingcontent-ms
Serverkörning misslyckades

Står även "Den här appen stöder inte det angivna avtalet eller så har det inte installerats"

Vad som är i burken:
Cooler Master B500
Intel I5 4460
Gainward Geforce GTX 750TI 2gb
ASUS LGA1150 B85M

Permalänk
Medlem

Hum, ingen som har någon idé?

Permalänk
Medlem

Starta CMD som admin. Skriv chkdsk /r
Sen svara Y på frågan och starta om datorn.
Kör en virusscan.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Funkade delvis för mig. Själva checken fastnade vid 14% men sen när jag startade om datorn så lyckades jag (genom att spamma Space) komma åt lite inställningar som gjorde att jag kunde återställa datorn till ett tidigare skede och sen kunde jag köra "Refresh PC" från Windows. Så tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig!

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk

Har samma problem, hur gör jag? Gjorde som ni skrev men fasta på 11%, vad gör jag?