Permalänk
Medlem

Skulle denna datorn funka?

Hej alla Sweclockare, är en total novis inom datorvärlden och har ingen koll mer än vad jag kollat upp på nätet dem senaste dagarna då jag bestämt mig för att bygga min egna dator ( nervös och spänd kille! ).
Så då har jag frågan till er, skulle den här datorn funka bra för att spela spel så som Wow, skyrim, Dragon age inquisition mm. med bra grafik?
Snälla be mig inte googla då jag redan gjort det ett x antal gånger redan utan att få ett klarsvar
Chassi köpte jag redan förra månaden samt nätagg vilket är ett coolermaster g750m och chassit är ett fractal design r4 som jag har hört en del goda ord om.
Interminne har jag 8 gb sen innan också :).

http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/36258
Hoppas någon kan hjälpa en vilsen själ som mig snarast !

Permalänk

Hej!

Har gjort lite förändringar av ditt paket, men försökt hålla mig i samma prisklass. Samtliga förändringar har syftat till att ge dig bättre prestanda, utan att försämra upplevelse eller kvalité på komponenter.

*Moderkort - Bytt till Gaming 3, då jag ej ser något mervärde med Gaming 7. Gaming 3 är ett utmärkt kort med samma ljudkrets (ALC1150) och SLI kompatibilitet etc.
*Processor - bytt till i7-4790k. En mycket trevlig processor som gick in i budget.
*Grafikkort - bytt till GTX970, ett betydligt snabbare, tystare, effektivare kort.
*SSD - bytt till Crucial MX-100 som är en SSD utan TLC-minnen. Den bästa disken i prisklassen.
*CPU-kylare - bytt till en billigare och väldigt tyst kylare. Om du ej ska överklocka i större skala, duger denna kylare alldeles utmärkt.
*HDD - bytt till en billigare modell på 2TB (för att kunna lägga pengar på annat).
*OS - bytt till Windows 8 p.g.a. prestandaförbättringar i spel och program (upp till 30% bättre prestanda i extremfall).
*Bytte DVD också, du sparar femtio spänn.

Kontentan är att du fr en dator som kommer att prestera betydligt bättre för samma pris.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/36269

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem

Wow vilket utmärkt svar, tack för att du tog dig tid att hjälpa mig såpass mycket, djupt uppskattat!😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wow vilket utmärkt svar, tack för att du tog dig tid att hjälpa mig såpass mycket, djupt uppskattat!😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Boworoc:

Wow vilket utmärkt svar, tack för att du tog dig tid att hjälpa mig såpass mycket, djupt uppskattat!😀

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem.

Lycka till!

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |