Ny lol uppdatering Kräver extra grafik! ?!

Permalänk
Avstängd

Ny lol uppdatering Kräver extra grafik! ?!

Uppdaterade idag mitt LOL och nu laggar det när jag spelar, jag har BARA ett HD3000 i min dator men det har räckt för att ge mig ca 40 FPS med alla inställningar på LOW, Nu får jag ut 27-29 fps och det laggar ganska mycket, när jag säger åt min hero att springa åt andra hållet så tar det o.5 sekunder innan den reagerar.

Är det så att den senaste uppgraderingen kräver mer än vad min dator kan ge eller kan jag ändra på något för attt lösa det här?, jag har inte råd att köpa en ny dator nu, måste jag sluta spela LOL nu?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, tyvärr händer det här då de patchar vissa spel. Vad du kan göra är att lägga ut några hundra lappar på antingen ett begagnat grafikkort i sweclockers marknad eller köpa ett nytt GT730 exempelvis för runt en 500kr. Det skulle nog göra under för din framerate för inte en allt för stor kostnad

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Avstängd

Svårt att uppgradera grafiken i en bärbar dator bara, (trodde det var uppenbart att den var bärbar när jag skrev att de hade en integrerad grafikkrets). (trodde inte att det fanns stationära datorer utan grafikkort idag)

Permalänk
Medlem

Sitter samma grafikkrets i min CPU så visst finns det integrerade grafikkort även i stationära datorer. Inte för att jag använder den, men den finns där. Hur fan de lyckas göra spelet mer krävande och samtidigt få det att se förjälvigt ut är lite konstigt dock. Men det är knappast mycket som finns att göra från din sida är jag rädd.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Svårt att uppgradera grafiken i en bärbar dator bara, (trodde det var uppenbart att den var bärbar när jag skrev att de hade en integrerad grafikkrets). (trodde inte att det fanns stationära datorer utan grafikkort idag)

aha det är lite jobbigare då =)... Jo det finns de som kör på integrerade på stationära, med en bärbar är det inte så mycket att göra, du kan testa överklocka integrerade, om det nu går, om det är väldigt lite prestanda det hänger på.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

...Hur fan de lyckas göra spelet mer krävande och samtidigt få det att se förjälvigt ut är lite konstigt dock...

Utan att veta alltför mycket om grafik kan jag ändå säga att den uppgraderats. Hur kan ni inte hålla med om det?
Den blir då mera krävande enligt min lilla kunskap. Fler polygoner, animationer, effekter med mera.

Vad jag inte kan få ihop är hur krävande grafiken är har ett samband med vad någon subjektivt tycker om designen.
"Förjälvigt" borde inte göra att spelet kräver mindre.

Själv tycker jag den nya kartan är jättebra. Nya djungeln skapar mera djup i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Uppdaterade idag mitt LOL och nu laggar det när jag spelar, jag har BARA ett HD3000 i min dator men det har räckt för att ge mig ca 40 FPS med alla inställningar på LOW, Nu får jag ut 27-29 fps och det laggar ganska mycket, när jag säger åt min hero att springa åt andra hållet så tar det o.5 sekunder innan den reagerar.

Är det så att den senaste uppgraderingen kräver mer än vad min dator kan ge eller kan jag ändra på något för attt lösa det här?, jag har inte råd att köpa en ny dator nu, måste jag sluta spela LOL nu?

Har du sjekket at alle innstillinger i spillet er eksakt samme som innen du fikk oppdateringen? Det er ikke blitt noen forandring der slik at ditt iGPU må arbeide hardere eller at din prosessor fått mer å gjøre? En løsning kan jo være å gå ned i oppløsningen for få ut litt mer FPS, i hvert fall inntil du vil kunne kjøpe et bedre grafikk kort. En annen løsning kan være å kjøpe en billig brukt grafikk kort av eldre modell for noen hundre lapp eller litt nyere for litt mer penger, forutsatt du vil ha plass i maskinen til det. Det virke jo som du ikke hatt så store krav på grafikken med alle innstillinger på LOW, så da vil det jo kanskje gi deg en mulig å få ut mer på begge fronter.

Hvilken oppløsning er det du spiller i?