Stream avbryts på alla sidor, ex youtube, twitch

Permalänk

Stream avbryts på alla sidor, ex youtube, twitch

Hej,
Varje gång jag ska streama en film eller serie här hemma så funkar det bra ett tag, tills sidan helt plötsligt slutar ladda och man behöver refresha sidan för att få igång streamen igen. Det händer ganska slumpartat, men runt 3-4 ggr på en 40 min serie.

Har internet i huset från Alltele och har en gammal d-link router som jag använder med nätverkssladd. Grejen är att på min tjejs dator funkar det felfritt att streama över wifi, så är inte routern det är fel på.

Jag har testat att avinstallera virusprogrammet, stänga av maskinvaruaccelerationen, använda tjänster som hola better internet, rensat cache-minne och internethistorik hit och dit, men ingenting fungerar. Jag använder adblock (kanske ngt med det?).

Är det någon som har liknande problem? Någon som har något bra tips på vad jag kan hitta på för att slippa refresha sidorna ett stup i kvarten?
Tack!

/Daniel

Permalänk
Medlem

Vad har du för uppkoppling? Sitter datorn med kabel eller Wi-Fi till routern? Om Wi-Fi, har du samma problem om du använder kabel?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Har alltele 100mbit i huset. Datorn sitter med kabel!

Permalänk
Medlem

Är det samma med andra webbläsare?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Har faktiskt inte testat annat än chrome. Ska testa det imorrn!

Permalänk

Fungerar inte med Internet Explorer heller. Samma problem då. Någon som har en idé?

Permalänk
Testpilot

1. Avaktivera alla plugins.
2. Testa annan kabel.
3. Testa via Wi-fi om du kan, annars med någon annan Wi-Fi enhet förutom tjejens dator.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >