Orkar denna spela upp Full-HD rullar?

Permalänk

Orkar denna spela upp Full-HD rullar?

Bygger en liten mini burk som ska ha i uppgift att spela filmer.
klarar denna av full-hd & bluerayfilmer m.m?

AMD A4-7300 3.8GHz Socket FM2 (Boxed)

Processor klockhastighet 3,8 GHz
Processor antal kärnor : 2
Processor process : 32 nm
Processor antal trådar: 2
Processor driftlägen: 64-bit
L2 cache: 1 MB
Turbo frekvens (max): 4 GHz
Ombord grafikkort modell: AMD Radeon HD 8470D
AMD Turbo CORE-teknik

Permalänk
Medlem

Lite väl kraftig dator för den uppgiften. Du kommer att ha svårt att se i aktivitetshanteraren att den verkligen arbetar när filmuppspelning pågår.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Lite väl kraftig dator för den uppgiften. Du kommer att ha svårt att se i aktivitetshanteraren att den verkligen arbetar när filmuppspelning pågår.

Så bra, misstänkte att den ska orka 1080p utan problem.
kanske duger med den billigaste med http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/162452-amd_a-...

Permalänk

Men pallar den lilla Apu AMD A4-7300 Tex 20gb mkv rullar med dts ljud typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishen:

Men pallar den lilla Apu AMD A4-7300 Tex 20gb mkv rullar med dts ljud typ?

Dennaklena processor klarar 40GB MKV och DTS-HD utan att anstränga sig. Sisådär 20-30% processorbelastning.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Dennaklena processor klarar 40GB MKV och DTS-HD utan att anstränga sig. Sisådär 20-30% processorbelastning.

Stort tack. Då ska jag absolut inte köpa en bättre processor för film.

Permalänk
Medlem

Heh min core 2 duo mac mini från 2007 utan hårdvarustöd klarar de allra flesta 1080p så den processorn är fett overkill för dagens format. 4K i framtiden är en annan femma.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Heh min core 2 duo mac mini från 2007 utan hårdvarustöd klarar de allra flesta 1080p så den processorn är fett overkill för dagens format. 4K i framtiden är en annan femma.

Perfekt då jag inte hittar nått billigare eller sämre som verkar vara värt att köpa,
men huvudsaken att den grejjar äkta 1080p rullar tex BLU-RAY 1080p x264 DTS-HD
(inte nån swesub xvid hd rip)