Permalänk
Medlem

Värt att köpa PS4?

Hej, har funderat länge på om jag ska köpa ett PS4 men kan inte bestämma mig, är det värt det?
Tänkte samtidigt sälja mitt Xbox 360 slim med 500 gb, vad tror ni jag skulle få för det idag?
Säljer även dessa spel:
GTA V
BF3
FIFA Street
BF3
MW3
AC 3

Permalänk
Medlem

vet inte vad du kan få för xbox idag. Men det är väl värt att köpa ps4 tycker jag! Nu när det kommer så mycket nya spel till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

vet inte vad du kan få för xbox idag. Men det är väl värt att köpa ps4 tycker jag! Nu när det kommer så mycket nya spel till det.

Okej, men hur är det med grafiken osv, är det en stor skillnad jämfört med ps3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodde7:

Okej, men hur är det med grafiken osv, är det en stor skillnad jämfört med ps3?

Varierar från spel till spel men generellt sett ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Varierar från spel till spel men generellt sett ja.

Okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodde7:

Okej, men hur är det med grafiken osv, är det en stor skillnad jämfört med ps3?

Vet inte om grafiken. Men jag vet att handkontrollen är myckert bättrre.

Permalänk
Medlem

Om man har en speldator så nej. Det är inte värt idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brodde7:

Okej, men hur är det med grafiken osv, är det en stor skillnad jämfört med ps3?

Grafiken är ett sjukt step up från ps3/xbox 360! Spelade ps4 (BF4) i en vecka, och sen när jag testade ps3't igen (BF4 även där) så höll jag på att spy av allt lagg, grafiken var/är fan värre än Low Nu ska vi inte jämföra med pc grafik osv men jag tycker helt klart du ska köra på Ps4!

INTE XBOX ONE, SNÄLLA!

Edit: Tror fan BF4 rullar i 20fps på ps3 typ Känns iaf som det!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Värt att köpa PS4?
Ja.

Permalänk
Medlem

Ja det är värt. Börjar ju komma en hel del bra lir nu också. Tycker inte grafiken/fps:en är så hemsk som folk påstår. Visst att det är 30 fps/1080p ibland på spelen men det är inte hela världen. Är för gammal för att tillhöra "COD-generationen" så man är väl inte lika kräsen kanske.... Själv prioriterar jag spelglädje över grafik/fps och det tycker jag ps4:an verkligen levererar.
Enda jag tycker är synd är att PS4 inte kan agera en mediaspelare såsom PS3 kunde. En riktigt miss men man kan väl hoppas att det går att rädda med lite mjukvara i framtiden.

Har du lite is i magen kan det väl vara värt att vänta till jultider för lite bättre priser/andra bundlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Ja det är värt. Börjar ju komma en hel del bra lir nu också. Tycker inte grafiken/fps:en är så hemsk som folk påstår. Visst att det är 30 fps/1080p ibland på spelen men det är inte hela världen. Är för gammal för att tillhöra "COD-generationen" så man är väl inte lika kräsen kanske.... Själv prioriterar jag spelglädje över grafik/fps och det tycker jag ps4:an verkligen levererar.
Enda jag tycker är synd är att PS4 inte kan agera en mediaspelare såsom PS3 kunde. En riktigt miss men man kan väl hoppas att det går att rädda med lite mjukvara i framtiden.

Har du lite is i magen kan det väl vara värt att vänta till jultider för lite bättre priser/andra bundlar.

okej, haha kunde inte hålla mig så gick till elgiganten och köpte ett

Permalänk
Avstängd

Värt och värt..beror på vem du frågar.
Mot ett xbox360 / ps3 är det en rejäl skillnad grafikmässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Värt och värt..beror på vem du frågar.
Mot ett xbox360 / ps3 är det en rejäl skillnad grafikmässigt

Märkte det

Permalänk
Medlem

En bra tumregel är; om konsollen kostar drygt 4000 kronor, har du spel för motsvarande 4000 kronor att köpa?

Efter lite mer än ett år på marknaden så är spelutbudet fortfarande rätt tunt och i dagsläget så jag hade faktiskt avvaktat till E3 2015 då det har ryktats lite om en ny revision eller att den blir billigare.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.