Förlora blod på riktigt i spel

Permalänk
Inaktiv

Förlora blod på riktigt i spel

Permalänk
Medlem

Nope, inte en chans. Jag tänker inte gå nära den där mackapären.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kul idé? Nej tack, vad händer när man dör i spelet?!

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk

Haha sjukt!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Längtar tills "Nerve Gear" blir verklighet, haha.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Längtar tills "Nerve Gear" blir verklighet, haha.

Då är det kört

Permalänk

Speciellt lämpligt på spelen Bloodrayne och Painkiller.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

med min FR, no way in hell

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Nja, ser inte poängen i detta, kan knappt vara hälsosamt även om det säkert handlar om små mängder blod.

Denna maskin tillsammans med Surgeon Simulator och jag är död på två...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Fyfan. Skulle ju bli vit som en vampyr efter 10 minuter.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Roligare i blodbussen!

Permalänk

Sjukt

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

udda ide men nope vill inte sitta där själv. (har inga problem med och se blod eller liknande, men känslan däremot stör en i flera timmar både när man får vaccin eller när de tar blodprov eller bedövningsmedel.) Känner fortfarande exakt plats där de satte sprutan när man lagade en tand trots att det var strax över två år sedan lol.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Nej usch, men hade gärna tagit en lätt elstöt istället eller något när man dör XD

Permalänk
Medlem

Undrar vilken skada i ett spel som då motsvarar när jag ger 0.5L blod på blodcentralen.

BFG?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Nja, ser inte poängen i detta, kan knappt vara hälsosamt även om det säkert handlar om små mängder blod.

Denna maskin tillsammans med Surgeon Simulator och jag är död på två...

Skrivet av morxy49:

Fyfan. Skulle ju bli vit som en vampyr efter 10 minuter.

Skrivet av mini-z1994:

udda ide men nope vill inte sitta där själv. (har inga problem med och se blod eller liknande, men känslan däremot stör en i flera timmar både när man får vaccin eller när de tar blodprov eller bedövningsmedel.) Känner fortfarande exakt plats där de satte sprutan när man lagade en tand trots att det var strax över två år sedan lol.

har varit Blodgivare i snart 13år är uppe i 51gånger. tappar 450ml och får fika och en present (samlar på Rörstrands kaffemuggar Swedish Grace)
får ju en koll också att jo ditt värde är helt OK.

har aldrig riktigt tyckt varken blod eller nålar varit något märkligt eller skrämmande, var en sköterska som skulle sticka för några år sedan, hon tyckte ja var märklig som tittade när hon stack nålen i armvecket. har ja nu gjort det fler gånger än ja varit på Bio så är det ju knappast något märkligt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Jag tänker på mig och Dark Souls:) Efter några timmar så ser jag ut som en vit russin pga. alla deaths LOL.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Måste ju ändå vara jobbigt att som jag snabbläste på den sidan, att hålla säg ett spelevent för att samla in till blod donationer, sure bra och fin idé för de som nu vill- men vilket jobb det måste vara att hålla koll på allas blodgrupper hitan o ditan och påsarna etc D:

Permalänk
Medlem

Kan man inte göra en giljotin och ha huvudet i den när man spelar? Dör man så... Är inte det en rolig ide? Organ donator får man kalla denna roliga sak.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Borde vara standardutrustning i blodgivarbussen!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Kul idé? Nej tack, vad händer när man dör i spelet?!

Då vänds du upp o ner och hängs i hälarna sen så skärs halspulsådern av och sen pumpar hjärtat ut resten av blodet. Då har du donerat mycket blod i ett "gott syfte" !

Permalänk
Hjälpsam

Intressant om blodbussen skulle komma till DH med denna. Snacka om publicitet det skulle få!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hah! Bästa vore ju om det samtidigt kunde sätta en perifer infart med diverse preparat som ger ytterligare en 4D-upplevelse. Typ akut paranoia, yrsel, kräkningar, andningssvårigheter, smärta och ev. välbefinnande om man lirar bra. Och så matar man in olika triggers i typ Doom 3 eller nåt

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

har aldrig riktigt tyckt varken blod eller nålar varit något märkligt eller skrämmande, var en sköterska som skulle sticka för några år sedan, hon tyckte ja var märklig som tittade när hon stack nålen i armvecket. har ja nu gjort det fler gånger än ja varit på Bio så är det ju knappast något märkligt.

ELLER! Så kanske du är narkoman undercover i hemlighet, som tar regelbundet heroinsprutor i smyg...! Kan det vara så du skapat dig din resistans, mån tro. Jonatan?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Kul idé att försöka få folk att donera blod, trodde dock först det var något man skulle ha hemma vilket hade varit en riktigt dum idé.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"