Netflix vs Viaplay - Vilken har bäst filmutbud?

Permalänk

Netflix vs Viaplay - Vilken har bäst filmutbud?

Tjenare!

Som titeln lyder, vilken tjänst tycker ni har bäst filmutbud av Netflix och Viaplay? Hittar ju trådar om vad som är bäst när jag googlar men gör en ny så att man får info om dem aktuella utbuden, tjänsterna uppdateras ju hela tiden.

Vad skulle ni ha valt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Avstängd

Bäst utbud får du med Netflix och någon form av tjänst/programvara som ger dig det amerikanska utbudet. Jag använder unblock-us.com som kostar $5 CAN i månaden men exempelvis Hola Unblocker är gratis (men lite mer strul). Alla tjänster som finns i Sverige har annars ett ganska kasst utbud förutom möjligtvis HBO Nordic som har samma som i USA, dock inte direkt jättestort ändå.

Permalänk

Två serier jag gillar (top gear och mythbusters) har viaplay mycket mer avsnitt utav. Men väljer ändå netflix tack vare att viaplay apparna är total skit har dock inte testat viaplay på några månader.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har båda för tillfället men står o väger. Viaplay går att köra offline-filmer på, vilket är gött om man reser o har dålig täckning, så jag lutar nog åt dom även fast deras appar suger.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Både Netflix och Viaplay har väl en gratis prova-på-månad?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Har båda, men använder Netflix överlägset mest.
Fördelar, Netflix: Bättre bild, ljud, driftsäkrare, bättre appar.
Fördel, Viaplay: Enstaka nyare filmer.

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Både Netflix och Viaplay har väl en gratis prova-på-månad?

Gratis månaderna är förbrukade sedan ett par månader (om inte ett år) tillbaka, min uppfattning då var att Viaplay hade intressantare filmer, dock valde jag att inte använda någon av tjänsterna då.

Som jag skrev innan så uppdateras tjänsterna hela tiden och min uppfattning nu efter omröstningen, era inlägg och polarnas åsikter så var det ganska överlägset Netflix man bör välja, så då får det bli så! Den var dessutom trevligare än Viaplay sist jag prövade plus att jag inte orkar med trasiga appar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk

Allt är i HD på Netflix, det är det inte på Viaplay. Det avgör för mig, även o det finns enstaka nyare filmer på Viaplay.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Netflix har absolut större utbud, speciellt om du använder VPN för att komma åt amerikanska och brittiska utbudet vilket ibland är lite jobbigt att hålla på att byta hela tiden men det går ju om man har lite tålamod.
Viaplay har mindre utbud men fler nyare filmer vilket jag gillar, men ska du titta mycket på film är nog Netflix lite bättre även om det inte är väldigt blandat vilka slags titlar som finns.

Permalänk
Medlem

Om du inte tittar på sport så är Netflix klart bättre.