Permalänk
Medlem

får det plats med 2??

Hej då är tiden inne för att fixa datorn men undrar klarar Cooler Master Elite 430 en gigabyte 97a ds3p moderkort med 2 st gtx 660 asus gpu mest bara för att veta om den är stor nog??

och i så fall vilka skulle ni rekommendera för ungefär 500 ska helst se lite grym ute typ ett fönster.

Permalänk
Medlem

Det funkar

Det får plats utan några somhelst problem då ditt modekort är ATX och att chassit stöder moderkort upp till ATX. samt att du har 7 expantions hål i chassit och 2 st 660 tar 4 platser
som du ser på denna bild så får 2 större grafikkort plats

Permalänk
Medlem

Kommer inte att fungera då ditt modekort ej stödjer SLI vad jag kan se på prisjakt och produktsidan hos tillverkaren.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Multi-grafikkorts teknik
Support for AMD CrossFireX™ technology (PCIEX16 and PCIEX4)

Som för SLI vs CF, de är bara namnen Nvidia och AMD respektive använder för sina multikortrenderingslösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av velberg:

Multi-grafikkorts teknik
Support for AMD CrossFireX™ technology (PCIEX16 and PCIEX4)

Som för SLI vs CF, de är bara namnen Nvidia och AMD respektive använder för sina multikortrenderingslösningar.

SLI och CF är inte samma sak! De gör i grund och botten samma sak men är olika tekniker så stödjer ett moderkort CF behöver det inte stödja SLI.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ifakiezz:

Hej då är tiden inne för att fixa datorn men undrar klarar Cooler Master Elite 430 en gigabyte 97a ds3p moderkort med 2 st gtx 660 asus gpu mest bara för att veta om den är stor nog??

och i så fall vilka skulle ni rekommendera för ungefär 500 ska helst se lite grym ute typ ett fönster.

Skulle inte rekomendera SLI/CF pga: "1 x PCI Express x16 slot, running at x16. 1 x PCI Express x16 slot, running at x4"

Skrivet av simon253:

SLI och CF är inte samma sak! De gör i grund och botten samma sak men är olika tekniker så stödjer ett moderkort CF behöver det inte stödja SLI.

+1

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

nej det kan inte jag heller rekomendera men det funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av velberg:

nej det kan inte jag heller rekomendera men det funkar!

Du får nog läsa på lite mer. SLI fungerar inte vid PCIe x4 (eller x1). Det krävs x8 eller mer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det är ett MEN med denna diskution, Jag har haft ett Icke SLI board som en bart var för CF, MEN jag körde sli (Gtx 660) Funkade kanon, vet dock ej prestandan men det fungerade

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungiibaren:

Det är ett MEN med denna diskution, Jag har haft ett Icke SLI board som en bart var för CF, MEN jag körde sli (Gtx 660) Funkade kanon, vet dock ej prestandan men det fungerade

Vilket? Vet att det fanns ett special gjort MSI moderkort för Inet som normalt bara skulle ha stöd för CF.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungiibaren:

Det är ett MEN med denna diskution, Jag har haft ett Icke SLI board som en bart var för CF, MEN jag körde sli (Gtx 660) Funkade kanon, vet dock ej prestandan men det fungerade

Det är skillnad på SLI och att "ha två grafikkort i samma dator"

Permalänk
Skrivet av simon253:

Vilket? Vet att det fanns ett special gjort MSI moderkort för Inet som normalt bara skulle ha stöd för CF.

jadu det var något gammalt asus board kostade runt 3000 kr för 4-5 årsen.

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Skrivet av xedoz1:

Det är skillnad på SLI och att "ha två grafikkort i samma dator"

sli är intel cf är amd det är den största skillnaden, och cf funkar ner till x4 bandbred och sli i till x8 Men det fungera till x4 men vet ej prestandan

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Skrivet av kungiibaren:

sli är intel cf är amd det är den största skillnaden, och cf funkar ner till x4 bandbred och sli i till x8 -Men det fungera till x4 men vet ej prestandan

eller vad tänkte du på?

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungiibaren:

sli är intel cf är amd det är den största skillnaden, och cf funkar ner till x4 bandbred och sli i till x8 Men det fungera till x4 men vet ej prestandan

SLI är inte Intel. Det är Nvidia och det är inte samma sak! Det gör i princip samma sak men är inte samma sak.

Vad han menar är att man kan ha två grafikkort i en dator utan att köra SLI.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

SLI är inte Intel. Det är Nvidia och det är inte samma sak! Det gör i princip samma sak men är inte samma sak.

Vad han menar är att man kan ha två grafikkort i en dator utan att köra SLI.

då är jag med

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem
Skrivet av ifakiezz:

Hej då är tiden inne för att fixa datorn men undrar klarar Cooler Master Elite 430 en gigabyte 97a ds3p moderkort med 2 st gtx 660 asus gpu mest bara för att veta om den är stor nog??

och i så fall vilka skulle ni rekommendera för ungefär 500 ska helst se lite grym ute typ ett fönster.

min lillebror har samma chasi, jag byggde hans dator för ca 2.5 år sen i den

Det är ganska "gammaldags" och tar man bort en panel i bak så kan man inte sätta tilbaka den, samt att kabeldragning är inte gjort på nått smidigt sätt.

men jag fick intrycket av att det går att trycka i bra mycket i chasit, inte snyggt, och det är annars ett "one use" chassi. men det duger. it does the jobb.

och ja, du får plats med 2 kort i sli/crossfire. den har gott om utrymme för sånt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |