Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem

Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Har inte sett någon tråd om detta än, så tänkte att jag slänger upp en för det verkar vara ett lovande spel.

Lost Ark Online är ett ARPG under utveckling av Smilegate, det förväntas släppas någon gång 2015.
Spelet verkar vara allt det som Diablo 3 borde ha varit, fast med annat typsnitt och annorlunda layout - och med en del vinnande koncept från andra spel såsom WoW.
Av youtube-klippen att döma får man hoppas de inte förstör det genom konsollanpassning.

Debut gameplay trailer:

Characters, spells, och spellägen:

Artikel:
http://techraptor.net/content/lost-ark-online-diablo-like-mmo...

Jag hoppas att de skaffar riktigt bra översättare till slutversionen, inte så värst kul med All your base belong to us trots allt, eller?

Permalänk

Blev riktigt sugen på detta spelet när jag hittade det för några dagar sedan. Hade lätt betalt fullpris för det av det jag kan se just nu. Har försökt scanna nätet efter beta-signup osv, men kan inte hitta något.
Skulle varit fint om någon länkar här eller skickar pm om dom hittar en signup.

Permalänk
Medlem

Verkar nice, men blir väl pay 2 win som vanligt... Suck.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Wow! Riktigt imponerande spel, ser väldigt lovande ut!

Tack för info Lindell90

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Här finns en schysst intervju om spelet: http://www.worldsfactory.net/2015/02/17/lost-ark-interview-a-...

Dom pratar bland annat om PvP, deras NPC relationship system, lite om klasser(dom planerar att släppa spelet med 18 st).
Läs och njut

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som Diablo klon än ett MMO.
Men rätt kul verkar det iaf.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Smilegate har hyrt ett bås på E3 i år så vi får hoppas att vi får mer info där. Info verkar lite svåråtkommet än så länge hur det blir med release utanför Korea/Asien. Hoppas verkligen att vi får se spelet även här, tycker det ser riktigt ballt ut

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Jag har aldrig spelat Diablo 3 men detta spelet ser ju underbart ut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett denna video blev jag riktigt sugen på detta spel, med ett förbehåll. Att de behåller original voiceactingen och kör subtitles. Hade varit azum för känslan.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Haft mina ögon på detta i 6 månader, men orolig för p2w.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

@Klumpeduns:
Ja tack, det hade varit nice, eller att man åtminstonde fick välja hur man ville

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av Maho:

Haft mina ögon på detta i 6 månader, men orolig för p2w.

Får hoppas att dom tittar på hur GGG gjort med shopen i Path of Exile.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Får hoppas att dom tittar på hur GGG gjort med shopen i Path of Exile.

Mmmm, jag hoppas.
Vill verkligen att detta spelet släpps i europa och INTE är pay to win.
Tycker det verkar sjukt intressant, samt hur skillsen fungerar.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Lost Ark Online Korea MMORPG

Koreanskt MMORPG i diablo-anda fast i mmo-tappning om jag förstått det hela rätt.

https://www.mmorpg.com/lost-ark

Gameplay https://www.twitch.tv/videos/333136768 , han kallar det Diablo 4, här är Twitchsidan: https://www.twitch.tv/directory/game/Lost%20Ark%20Online

https://www.reddit.com/r/lostarkgame/

Ser riktigt bra ut, och det var länge sen jag kände så inför en diabloklon.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Jag har haft koll på Lost ark senaste åren och har kört en lite grann nu i open beta.

Det jag kan säga är: Oerhört länge sen jag körde ett spel i beta som känns så välgjort. Flyter bra och allt känns väldigt genomtänkt. Jag har bara kört några gubbar genom intro area och testat classes så själva världen har jag inte så bra koll på. Det blir idag jag kör där mer.
Spelet är ju på koreanska vilket är ju lite bökigt men funkar över förväntan ändå. Jag kör med capture2text och översätter snabbt det jag behöver veta. Quests och andra enkla saker är som vanliga mmo så där fattar du direkt vart och vad du ska göra.
Helt enkelt Lost ark är det spelet jag spelat på många många år som jag har stora förhoppningar på. Jag tro det kan gå riktigt bra men problemet är väl att att det tar för lång tid till det kommer till väst och då är det inte lika stort tryck för ett nytt mmo.
Jag får 250 ping med VPN vilket inte ens märks. Så det är inget större problem.
Det har kommit en patch från den kinesiska communityn med översättning till kinesiska vilket ger ju bra hopp om att det kan dyka upp en engelsk patch snart.

Jag skulle inte säga att det är en Diablokon, det är mer en blandning av ”vanligt” mmorpg och Diablo, så lite mindre hack and slash kanske mem ändå samma känsla. Men det passar mig bättre och som mmo tror jag det är bra, funkar nog bättre så lite mindre rörigt när det är mycket människor på samma mobs.
Edit. Skrev på mobilen därför lite osammanhängande.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja, lite som det bästa av två världar. Infighter ser riktigt rolig ut faktiskt. Det finns tydligen ett gäng som jobbar på en engelsk patch också, inofficiell förstås. Tror helt på att de ska översätta texten bara, låta voiceovern vara och bara förklara att det står till på det sättet. Går det bra är det bara att översätta vo också.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Ja, lite som det bästa av två världar. Infighter ser riktigt rolig ut faktiskt. Det finns tydligen ett gäng som jobbar på en engelsk patch också, inofficiell förstås. Tror helt på att de ska översätta texten bara, låta voiceovern vara och bara förklara att det står till på det sättet. Går det bra är det bara att översätta vo också.

Tyckte de koreanska rösterna gjorde en stor del till helheten. Passade bra med den övriga stilen. Så jag hade nöjt mig med en textöversättning. Har kollat 2-3 timmar twitch och det ser intressant ut, har dock inte sett något end game än.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Tyckte de koreanska rösterna gjorde en stor del till helheten. Passade bra med den övriga stilen. Så jag hade nöjt mig med en textöversättning. Har kollat 2-3 timmar twitch och det ser intressant ut, har dock inte sett något end game än.

Ja, jag tror inte de är vana vid att ha odubbad text, det är väl ett stort motstånd mot det mens vi som svenskar är vana vid det. Sen måste man hitta en distrubitör också som tar hand om försäljning, marknadsföring och support. De är väl tyvärr inte helt glada i idén.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk

Lost ark

Hallojsan.

Vi är 2 st som testar på lost ark RU igen efter 2.0
Är det fler som spelar? Hade varit kul om vi var lite fler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Hallojsan.

Vi är 2 st som testar på lost ark RU igen efter 2.0
Är det fler som spelar? Hade varit kul om vi var lite fler

Väntar på EU släpp innan jag börjar spela.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

ok, men nu letade jag efter folk som spelar. Inte folk som inte spelar

Permalänk
Medlem

Lost Ark släpps i EU/NA nu i höst! Se https://www.playlostark.com/en-us

Visa signatur

// wantez

Permalänk

Tjena Gummibrallan!
Jag måste börja med att säga att läskunnigheten verkar vara låg och "besserwissheten" hög hos de svar du fått hittils.
hursomhelst vi är ett gäng på 3-5 st. som kör på ryska servern (den som börjar på "k"). leta efter guildet "DBR" så ska du nog hitta oss! du kan säga att du fick tipset av Zenzombie på Sweclockers så kan jag förbereda "ledaren"

Permalänk

Då börjar NA/EU release närma sig och datumet för closed beta bör offentliggöras inom kort.

Har vi några på Sweclockers som ska spela? Kanske finns det intresse av att starta en guild?

Jag har kikat på detta lir till och från sedan 2014, men aldrig testat RU/KR versionen, så det ska bli extremt kul att få testa spelet i CB efter alla dessa år.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Det var riktigt bra.
Tog lite för många år bara för att komma hit

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Har också haft koll på Lost Ark sen typ 2014. Har spelat på RU server men inte jättemycket samt att jag testade beta lite. Tror att detta kommer blir sjuk jävla bra alltså! Ser verkligen fram emot detta!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Då börjar NA/EU release närma sig och datumet för closed beta bör offentliggöras inom kort.

Har vi några på Sweclockers som ska spela? Kanske finns det intresse av att starta en guild?

Jag har kikat på detta lir till och från sedan 2014, men aldrig testat RU/KR versionen, så det ska bli extremt kul att få testa spelet i CB efter alla dessa år.

Jag planerar att börja spela så fort det släpps

Intresse för guild finns ja, hoppar gärna in i en guild som är seriös.

Samma här har haft koll på spelet sen jag först hörde talas om de, ungefär runt samma årtal som du

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]