Tankar om razer blackwidow ultimate 2014 och maxfps.se (uselt)

Permalänk
Medlem

Tankar om razer blackwidow ultimate 2014 och maxfps.se (uselt)

Hej.

Köpte ett av dom sista Razer blackwidow 2013. Den var defekt. Dom hade ju ingen 2013 så dom skickade hem en 2014. Och första känslan var PLAST, KINA, SKIT. brytarna kändes verkligen som dåliga kopior av cherry mx blue. känns som att razer har försökt att spara in markant

De små grejerna som ska luta tangentbordet var tunna och plastiga så man är rädd att knäcka skiten. Och så fälls dom ner hela tiden pg.a att dom är för smala.

Har någon samma. Vad tycker ni om det??? går det att lämna tillbaka den och pengarna tillbaka då förpackningen är bruten?

Edit: vad har ni för tips att köpa för annat tangentbord i prisklassen. Ska vara mekanisk och bakgrundsbelyst?
Gillade verkligen de blåa brytarna innan de gick sönder så gärna blåa

Köpte från maxfps om någon undrade

Permalänk

Tycker aldrig att razer lever upp till prislappen. Jag hade en bra deathadder innan den paja men annars så...
Gällande tangentbord vart jag mycket överraskad av Corsair k75 vengeance, och skulle rekommendera det då det kändes som det kosta

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Men tror du att det går att få pengarna tillbaka???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men tror du att det går att få pengarna tillbaka???

Du kan alltid försöka. Om du var nöjd med 2013 modellen men inte den modell du fick nu så borde det gå. Du köpte väl ett tangentbord med Cherry-brytare och nu har du fått ett med kinakopior?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Du kan alltid försöka. Om du var nöjd med 2013 modellen men inte den modell du fick nu så borde det gå. Du köpte väl ett tangentbord med Cherry-brytare och nu har du fått ett med kinakopior?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det jag menar. mitt lilla tangentbord som jag fick med gratis i datorn har ju bättre kvalitet än denna......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men tror du att det går att få pengarna tillbaka???

Jag tror inte du kan få tillbaka pengarna. Men testa skadar aldrig att testa. Själv kör jag QPAD MK85 med svarta brytare. Men då måste du beställa från qpad hemsida för att få andra brytare än röda eller bruna sen kan du få tag på Kailh Red vet dock inte vad det är för slags brytare.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

om man är tillräckligt arg och bestämd kanske

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Func KB-460 med blåa brytare är väl ganska prisvärt i sammanhanget. Definitivt bättre än Razer. Stilrent tangentbord också jämfört med många andra gamingtangentbord.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

pratade med dom nu och fick 1200 kr in på själva maxfps kontot. Lite besviken. Skulle viljat fått lite ´irl´ pengar istället

Permalänk

Låter som en bra lösning
Hittar du nå bra för 1200 då

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Foxmaner:

om man är tillräckligt arg och bestämd kanske

Generellt, om man i ett serviceärende öppnar med aggression och attack så är oddsen högre för att man får endast minimum enligt lag behövlig hjälp och hårda regler sätts oftare mot hårda regler.

Överlag så fungerar enligt min erfarenhet vänlig, besviken och med ett visst mått integritet (utan att vara kaxig/dryg) mycket bättre för att komma fram till en snabb och smidig lösning för alla inblandade. Sätt in dig själv i situationen, vilken typ av kund/bekant/släkting gör du lite extra för med ett leende för att fixa? Justa polaren som är besviken på situationen, eller arga släktingen som att du omedelbart kräver resultat?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Aldrig varit nöjdare än nu med mitt Corsair Vengence K70 i aluminium och röda cherry brytare, rekommenderas ....

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Ducky tangentbord är vad du kanske ska kolla på...

Håller med om Razer blackwidow 2014, bara undvik...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ducky tangentbord är vad du kanske ska kolla på...

Håller med om Razer blackwidow 2014, bara undvik...

Blev väldigt imponerad av Ducky Shine 3. har har hört mycket gott om ducky. men vad är det för skilnad på Ducky Shine 3 och 4????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Blev väldigt imponerad av Ducky Shine 3. har har hört mycket gott om ducky. men vad är det för skilnad på Ducky Shine 3 och 4????

Vad jag vet så lite ny design på 4, samt att man kan ha mer än en färg samtidigt men inte RGB.

Lillgrabben kör med ett Ducky Shine 3 och det är väldigt gediget och tåligt, och gillar man ett vanligt klassiskt tangentbord utan massa lull lull, förutom då bakgrundsbelyst som kan ställas på ett otal olika sätt, så är det ett säkert köp.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeaMonkey:

Låter som en bra lösning
Hittar du nå bra för 1200 då

Nej det är det som är problemet. Ska nog köpa mig en ducky och det har dom inte. Så nu sitter jag utan ett tangentbord och pengar.....

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tycker det är märkligt att de inte ger dig pengar tillbaka med tanke på att de ändå har skickat dig en produkt som du inte har beställt från början. Starta en dialog med dem igen men på ett städat och tillmötesgående sätt så kanske det löser sig för dig. Förklara för dem att de inte har den produkten som du vill ha. 60 dagar öppet köp skyltar de ju med på hemsidan. Då ska de stå för det också. Det är inget öppet köp om pengarna ändå blir låste till enbart dem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Men om jag nu ska köpa ett ducky. Är det möjligt att få en shine 3 grönt ljus och med mx blue. Vet någon om den combon finns???

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Men om jag nu ska köpa ett ducky. Är det möjligt att få en shine 3 grönt ljus och med mx blue. Vet någon om den combon finns???

Ja, den modellen existerar: http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detail&p=506

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

och den sidan är bra. får man sitt paket. har någon köpt där ifrån? Garanti?? eller är det som maxfps?

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

och den sidan är bra. får man sitt paket. har någon köpt där ifrån? Garanti?? eller är det som maxfps?

Ingen aning, jag bara bekräftade att modellen finns.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

ok. Är det någon som handlat där. funkar det. Och det är ju engelsk layout. Går det att köpa te.x å,ä,ö till löst???

Permalänk
Medlem

Du har annars detta på Max FPS. Ska vara ett bra tangentbord med bra kvalité.

http://www.maxfps.se/tangentbord/cm-storm/quickfire-rapid-i-k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Du har annars detta på Max FPS. Ska vara ett bra tangentbord med bra kvalité.

http://www.maxfps.se/tangentbord/cm-storm/quickfire-rapid-i-k...

ok. Har någon annan något alternativ??? vill helst ha grön belysning och det ska vara från maxfps.se

Permalänk
Medlem

Stämmer inte att Razers nya brytare är Kinaskit. Det är en initial illusion pga känslan, den känslan vänjer man sig bort vid. De nya gröna brytarna skall ge taktil feedback precis som MX blue dock skall aktiveringspunkten komma högre upp och motståndet i den punkten skall släppa taget tidigare. Detta är idealt för spelande, mindre idealt för skrivande eftersom man då får känslan av crunch eller som om det vore lite kaksmulor i switchen (vilket kan uppfattas som en billig känsla) ett resultat av att motståndet faller ur så hastigt innan man bottnar.

Varför är det så viktigt att det skall vara MaxFPS om du köper nytt?

Jag rekommenderas annars Logitechs nya G910 Orion Spark som Alina just nu har på Black Friday rea för 1399 Kr (8 stycken kvar i lager) ordpris 1799 Kr: https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=920-006419

Jag köpte ett sådant igår och det skall bli intressant att prova de nya Romer brytarna som skall vara bäst och snabbast för spelande. Dessutom djupa kanter på tangenterna vilket minskar risken för att man halkar med fingret vid snabba nedslag. Du kan på detta tangentbord välja vilken belysningsfärg du vill inklusive grönt.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Om du läser hela ämnet så ser du att han fått en insättning på sitt maxfps konto att göra ett återköp om 1200:- han fick alltså inga pengar tillbaks därav att han vill handla från maxfps

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Stämmer inte att Razers nya brytare är Kinaskit.

Razers "egna" brytare är gjorda av Kailh, vilka är en känd fabrik som gör Cherry MX kopior. Du har rätt att Razers varianter har olika aktiveringspunkter än Cherry MX, men de är fortfarande gjorda av Kailh, vilket är ett Kinesiskt företag. Så om dessa är "Kinaskit" eller inte beror på din definition av order "kinaskit", bara för att det är från kina behöver det inte vara skit, men kan garantera att det inte håller samma kvalité som Cherry MX brytare har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

ok. Har någon annan något alternativ??? vill helst ha grön belysning och det ska vara från maxfps.se

http://www.maxfps.se/tangentbord/mionix/zibal-60-mechanical-g...

Detta om du måste ha grönt bakgrundsljus. Kan inget om kvalitén på Mionix grejjer, men ska väl vara helt ok för priset tror jag. Men då är det ju MX black och inte blue...

Svårt att hitta det du letar efter i den prisklassen...