Permalänk
Medlem

CS:GO vägrar Starta!

Jag försöker starta CS, men varenda gång så händer samma sak. Det blir ett svart fönster som det blir då det fungerar som vanligt , är svart i några sekunder, sen stängs det ner och händer inget mer, inget error message eller liknande.? Har testat ominstallera, provat med orochi, uppdatera alla drivrutiner samt att laddat ner bios för moderkortet, men då när jag skulle flasha bios så stod det att jag hade nyare uppdatering än rom-filen som jag laddade ner..

Snälla nån hjälp mig och jag är förevigt tacksam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maaus:

Jag försöker starta CS, men varenda gång så händer samma sak. Det blir ett svart fönster som det blir då det fungerar som vanligt , är svart i några sekunder, sen stängs det ner och händer inget mer, inget error message eller liknande.? Har testat ominstallera, provat med orochi, uppdatera alla drivrutiner samt att laddat ner bios för moderkortet, men då när jag skulle flasha bios så stod det att jag hade nyare uppdatering än rom-filen som jag laddade ner..

Snälla nån hjälp mig och jag är förevigt tacksam!

3 trådar under, läst den tråden, kanske kan hjälpa?

http://www.sweclockers.com/forum/128-counter-strike/1336182-k...

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

3 trådar under, läst den tråden, kanske kan hjälpa?

http://www.sweclockers.com/forum/128-counter-strike/1336182-k...

Tyvärr, har ej avast, inget virusskydd alls.. Detta problem uppstod då jag formatera om datorn. Testat allt men inget fungerar..

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem, skärmen blir svart en liten stund och sen går den tillbaks i Windows.
Har testat att om installera steam, ta bort och ladda ner CS:GO på nytt utan att det hjälpt.

Hoppas på att en formatering och ominstallation av Windows 8.1 hjälper men har inte testat än.
Skriv gärna här om du finner en lösning.

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem

Testa köra i "Windowed mode" och en lägre upplösning.
Launch options:
-windowed / -window / -sw / -startwindowed
-w 800 -h 640
-noborder
-novid

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Testa köra i "Windowed mode" och en lägre upplösning.
Launch options:
-windowed / -window / -sw / -startwindowed
-w 800 -h 640
-noborder
-novid

Har testat och detta löste ej problemet.

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem

Testa köra med launch options -autoconfig ELLER -safe
Alltså inte båda samtidigt.

Om inte annars, läs denna och se ifall det löser sig efter något steg.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5014-OGNM...

Permalänk
Medlem

Se till att starta Steam som administratör, om ni inte redan gjort det.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kör Steam som admin och har testat med launch options -autoconfig ELLER -safe, men inget gör någon skillnad.

Skärmen blir svart en stund och sen hoppar den tillbaks in i Windows utan att visa något fel meddelande.

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyJoe:

Kör Steam som admin och har testat med launch options -autoconfig ELLER -safe, men inget gör någon skillnad.

Skärmen blir svart en stund och sen hoppar den tillbaks in i Windows utan att visa något fel meddelande.

Har du följt länken som jag hänvisade till ovan?
Har du något utav dom programmen som listas där kanske?

Annars skulle jag ta bort exakt hela Steam och allt och börjat om, se ifall det fungerar efter det.