Microsoft gör Minecraft-version av Sverigekontoret

Permalänk
Melding Plague

Microsoft gör Minecraft-version av Sverigekontoret

Mjukvarujätten Microsoft öppnar dörrarna för allmänheten – åtminstone virtuellt. Medarbetaren Daniel Steinholtz bjuder på en rundtur i Sverigekontoret via spelet Minecraft.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lite sent, känns som dom borde gjort det här för längesedan.
Men fortfarande coolt.
Dom kanske borde göra samma sak i Second Life?

Jag som har varit hos Microsoft i Akalla känner igen mig.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Coolt!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

kul att dem kör med ett texture pack och inte helt vanilla

Permalänk
Avstängd

Tänk om man kunde använda URLer för att hänvisa till en virtuell plats på Minecraft (eller nåt).
T.ex. minecraft://akalla.microsoft.se/ så när man klickar på länken så startas Minecraft (eller nåt) och man tas till den platsen där man själv kan springa runt och utforska samt prata med andra besökare.

För ett tag sedan var det någon som skrev en Minecraft-liknande voxel-baserad spelmotor kallad voxel.js i det WebGL-baserade JavaScript biblioteket three.js. Tänk om man skulle använda WebSockets tillsammans med det för att implementera multiplayer stöd sen registrera en egen protokoll handler med registerProtocolHandler().

Permalänk

Jaha det var därför microsoft köpte mojang...

Permalänk

Är det gamle Steinholtz från Gamereactor.se?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Antar att han byggde inte de med World edit, med tanke på tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Vore grymt kul att göra med sin egen arbetsplats, och sen visa alla gamla tanter som man jobbar med haha :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Antar att han byggde inte de med Word edit, med tanke på tiden.

World*

Svårt att göra detaljerade saker med worldedit, då det är mer för att förstora strukturer samt blanda olika element på en definerad plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

World*

Svårt att göra detaljerade saker med worldedit, då det är mer för att förstora strukturer samt blanda olika element på en definerad plats.

Tack för rättstavningen!

Nä inte till detaljbygge om man inte dryga sig. Tro dock han använde inte W.E till stora delen av huset. Kanske vem vet...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Nice! Jag kände verkligen igen mig Till och med kylen där vi gjorde rent hus med all läsk de bjöd på...

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Nån mer som är avis på hans jobb?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Aldrig varit där i verkligheten men nu vet man på ett ungefär i alla fall

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

där har man ju vart ett par gånger, haha kul

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Säkerhetschefen måste vara överlycklig just nu

Permalänk
Skrivet av RubberDucc:

Säkerhetschefen måste vara överlycklig just nu

Haha, ska vi sticka dit en snabbis och fixa oss ett par fina hemma servrar?

Permalänk
Medlem

1:47
"This is where we can buy lunch and... coffe and... fika" ?!?
Lite svengelska där eller? XD

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Så killen kan göra ett kontorslandskap i Minecraft, jobbar för MS, och har en brusig skitmicrofon. Öh prioriteringar tydligen.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oolllee:

1:47
"This is where we can buy lunch and... coffe and... fika" ?!?
Lite svengelska där eller? XD

Fika är inte direkt okänt utanför Sverige.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fika_(coffee_break)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Nice! Jag kände verkligen igen mig Till och med kylen där vi gjorde rent hus med all läsk de bjöd på...

Då slet ni på bra. De har rätt gott om välfylda kylar på det där stället.

För den som tänkte korpa lite servrar. Snudd på hittelön på dem idag. MS kör av någon udda anledning det mesta i Molnet .....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt.

Men klart fegt att bygga i creative/world edit.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inaktiv

Trevligt, Minecraft är skoj. Dock ser jag mest negativt på att M$ köpt upp skiten. Det jag blir mest fascinerad över är hur en Microsoft anställd är så snurrig på engelskan, "..öh..fika", "i don't know what it is called, balcony, i think..."

Oavsett, bra jobbat och kul projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Då slet ni på bra. De har rätt gott om välfylda kylar på det där stället.

För den som tänkte korpa lite servrar. Snudd på hittelön på dem idag. MS kör av någon udda anledning det mesta i Molnet .....

De kan man nog lugnt säga. De flesta av oss drack kanske 2-3 burkar, men sen hade vi ett gäng på typ 25 personer som drack minst 4-5 burkar var.

Antar att det sa lite om hur intresserade de var av studiebesöket..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Måste titta på denna, fick ju trots allt en tur genom kontoret när jag var där på kick-off för SLL win7 projektet
Ska bli kul att se om man känner igen sig!

WoG, känner igen det där med läsken.
Det blev väl en burk eller två, smakade extra gott när man tänkte på att det var bill gates som pröjsa

(Och nej jag förstår att det självklart inte var bill gates som vid på colan, men det var en kul tanke iaf!)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Vad jag vill veta är varför sweclockers gör sig besväret att ha en artikel om den här videon som imo inte är ett dugg intressant, bygget är "okej" men inget speciellt, särskilt inte med flera moddar... Hur kommer det sig att vi inte ser artiklar ang. andra mc byggen som är tusen ggr bättre än detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Vad jag vill veta är varför sweclockers gör sig besväret att ha en artikel om den här videon som imo inte är ett dugg intressant, bygget är "okej" men inget speciellt, särskilt inte med flera moddar... Hur kommer det sig att vi inte ser artiklar ang. andra mc byggen som är tusen ggr bättre än detta?

förstår du inte att microsoft känner folk på sweclockers och vice versa

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Vad jag är lite nyfiken på är VARFÖR det gjorts en MS-rundtur i Minecraft. Han säger att han visat den för sina kollegor och att dom då tyckt att den skulle göras som en video. Varför gjordes den från början om den inte skulle bli en video... för jag antar att den inte gjorts som en produkt till användarna? Inget att göra på kvällarna... eller sitter han och leker på jobbet?
I vilket fall som helst, en kul idé. Vi var nere med jobbet förra veckan och fick själva en rundtur och jag måste säga att jag känner igen mig. (Den här videon gick runt runt på en skärm i lobbyn, så jag såg lite av den redan där.)