Permalänk
Medlem

Asus VG248QE

Hejsan! Jag köpte rätt nydligen en Asus VG24QE monitor och jag ser inga problem med den. Fast när jag ska installera drivrutinerna så dyker problemet upp, har försökt googla efter svar, men gjorde så förgäves.

Rutan som kommer upp när jag försöker installera drivrutinerna lyder som såhär:

7-Zip: Extraction Error.
Data error (cyclic redundancy check).

Lite dator specs:

GPU: GeForce GTX 970
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz
Minne: 8,00 GB RAM

Antar att de är de viktiga sakerna att nämna. Nuvarande upplösningen är 1920 x 1080, 60Hz

Vill givetvis använda mig utav mina 144Hz som monitorn och datorn klarar av.

Tack på förhand!

Permalänk

Det betyder att den komprimerade drivrutinsfilen blivit skadad. Testa att ladda ner den igen.

Permalänk
Medlem

Vad försöker du installera?
Drivrutiner till skärmen? Jag har bara väldigt svårt att se hur drivrutinerna skulle kunna vara felet.
Menar du grafikkortsdrivrutiner?

Bör tilläggas att jag har en likadan skärm.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightveil:

Det betyder att den komprimerade drivrutinsfilen blivit skadad. Testa att ladda ner den igen.

Har testat från skivan man fick med, även laddat ner från nätet. Funkar inte.
EDIT: Värt att notera att de jag laddar ner är inte alls lika dana som de som följde med på skivan.

Skrivet av simon253:

Vad försöker du installera?
Drivrutiner till skärmen? Jag har bara väldigt svårt att se hur drivrutinerna skulle kunna vara felet.
Menar du grafikkortsdrivrutiner?

Bör tilläggas att jag har en likadan skärm.

Ja, den skivan man fick till skärmen när man köpte den.
331.82-desktop-win8-win7-winvista-64bit-english-whql Så heter applicationen.

Edit2: Oups, lite galet formaterat.

Permalänk
Medlem

Det är inte till din skärm det är till ditt grafikkort.
Har du installerat de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort? (version: 344.75)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det är inte till din skärm det är till ditt grafikkort.
Har du installerat de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort? (version: 344.75)

Ja det har jag, testade igen, Det stannade på 23% å sen rör det sig inte.

Permalänk
Medlem

Det är för att du har en nyare version installerad.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Men varför funkar det inte med 144Hz då? Testat både via screen resolution och via NVIDIA kontrollpanel, finns inte ens som val.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för kabel till skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackRed Guy:

Vad använder du för kabel till skärmen?

HDMI, Har en DVI också, fast inte testat med den. Kan det ha med det å göra tros?

Permalänk
Medlem

Yes, HDMI brukar inte ge mer an 60Hz
Testa DVIn
Annars brukar DisplayPort vara standard för 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackRed Guy:

Yes, HDMI brukar inte ge mer an 60Hz
Testa DVIn
Annars brukar DisplayPort vara standard för 144Hz

Ok, testar DVIn snart, kommer med resutat om sådär 20min!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperZ:

Ok, testar DVIn snart, kommer med resutat om sådär 20min!

Det funkar med HDMI, men det är grafikkortet som inte fattar att de är 144hz, så det funkar alltid att installera om grafikdrivrutinerna

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Det funkar med HDMI, men det är grafikkortet som inte fattar att de är 144hz, så det funkar alltid att installera om grafikdrivrutinerna

Testar det direkt när jag kommer hem från jobbet imorgon! Nu måste jag dessvärre bege mig. Kommer kika in här när jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Det funkar med HDMI, men det är grafikkortet som inte fattar att de är 144hz, så det funkar alltid att installera om grafikdrivrutinerna

Vad menar du? HDMI klarar inte 144Hz. Inte ens i 1080p.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Använd dvi kabeln som du fick med skärmen, den stödjer 120/144hz.

(DVI-D)

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Samso:

Det funkar med HDMI, men det är grafikkortet som inte fattar att de är 144hz, så det funkar alltid att installera om grafikdrivrutinerna

Sir....hur menar du nu? HDMI klarar inte av att ge ut 144Hz. vad har grafikkortet med detta att göra?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

Sir....hur menar du nu? HDMI klarar inte av att ge ut 144Hz. vad har grafikkortet med detta att göra?

Aa där tänkte jag fel! Nej hdmi klarar inte ge ut 144 hz med 1080p, men eftersom 144 hz inte fanns som val antog jag att det var grafikkortet som inte insåg att den nya skärmen hade 60hz. Då hjälper det att installera om drivrutinerna.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//