Ersättare till min trasiga Asus N73sv?

Permalänk

Ersättare till min trasiga Asus N73sv?

Lyckades snubbla en gång för mycket på laddkabeln och nu går DC-jacket inte laga längre :/
Det var en Asus N73sv med i7 2630, 4gb ram, 17" skärm, nvidia 540m och 500gb hdd. Jag utökade till 8gb ram och köpte till SSD 120gb.
Letar efter en liknande Multimedia-laptop med bra prestanda. Gaming-prestanda behövs inte direkt, men ett GTX kort vore nice ändå.

15" skärm funkar bra , för jag kopplar oftast upp den till TV'n ändå.

det vore även bra om man kunde snåla in på SSD-disk då jag kan plocka från den gamla, två platser alltså, om det är möjligt. Även minnet kanske går att använda?

Har ni tips på nån jag bör kolla på? Mellan 7-10.000 är budgeten.

Permalänk

Går inte att laga? Hur är det möjligt? Trampar sönder hela datorn eller? Säker på att det inte går att laga?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Jag har lött om DC-kontakten en gång innan för då hade en lödning släppt. Nu funkar inte det :/ själva DC-kontaktdonet är inget fel på, utan måste vara nått med moderkortet som gått sönder.

Permalänk

Vad bör jag kolla efter? En hybrid-disk med SSD vore bra, fyrkärnig i5 eller i7 , ett GTX-kort, jaa vad bör man mer ha? ingen töntig svart Gaming dator helst

Permalänk
Avstängd

Ram och ssd kan du väl ta från den trasiga.

Om jag tvunget ksulle köpa en laptop eller liknande i dagsläget hade jag köpt en 128gb Surface Pro 3, men jag spelar o andra sidan inga tunga spel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Ram och ssd kan du väl ta från den trasiga.

Om jag tvunget ksulle köpa en laptop eller liknande i dagsläget hade jag köpt en 128gb Surface Pro 3, men jag spelar o andra sidan inga tunga spel.

Jag har letat efter laptops med en extra plats för HDD men det finns knappt? Och en enda 128gb SSD är väl lite snålt med plats speciellt om man laddar ner filmer o spelar nått spel då o då.

Permalänk

Det blev en ASUS N550JK från Netonet med i7 4710HQ, 240gb SSD , GTX850m mm. Änsålänge nöjd!