Ska vi ta in följande tablet med Android 5.0 (Lollipop) i sortimentet?

Permalänk
Inet

Ska vi ta in följande tablet med Android 5.0 (Lollipop) i sortimentet?

Hej,
Vi funderar på att ta in en ny tablet i sortimentet lagom till julhandeln och undrar vad ni tycker om följande specifkationer och skulle det kunna vara en bra julklapp?

Skärm: 7" (IPS)
Upplösning: 1280x800
CPU: Intel Atom Z3735G
RAM: 1GB
Minne: 8GB
Övrigt: MicroSD, WLAN (802.11g/n), BT 4.0, Kamera, GPS

OS: Android 5.0 (Lollipop)
Pris: 1399kr

Bild after the break:

Dold text
Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Det tycker jag med förbehållet att skärmen är ok. Många billigare android-tablets har helt hemska skärmar.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Intel Atom Z3735G och kompatibilitet med vanliga appar från google play?
Jag kanske är helt ute och cyklar men 7 tum passar bra för barn, och barn vill helst spela med appar och därmed blir app-kompatibiliteten en viktig fråga?
För vuxna & äldre barn skulle 10 tum passa mer för att läsa på webben och se på film & youtube.
Hoppas att jag inte är allt för fördomsfull?

IPS brukar i regel vara en fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Hur är det med Intel Atom Z3735G och kompatibilitet med vanliga appar från google play?
Jag kanske är helt ute och cyklar men 7 tum passar bra för barn, och barn vill helst spela med appar och därmed blir app-kompatibiliteten en viktig fråga?
För vuxna & äldre barn skulle 10 tum passa mer för att läsa på webben och se på film & youtube.
Hoppas att jag inte är allt för fördomsfull?

IPS brukar i regel vara en fördel.

Om du tänkt läsa böcker eller magasin är 7 tum perfekt då det fortfarande går att hålla med en hand och blir något lättare om möjligt att lägga i jackficka.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Avstängd

8GB?
Inte mycket kvar efter os:et då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Specs i all ära men i fallet billigare android plattor skulle jag snarare se att ni testade hur mjukvaran fungerar och hur mycket wifi signal den får in, allt för ofta hittar man billiga plattor med quad core och ips skärmar men där mjukvaran är hemskt långsam, laggig och wifi singal suger, och är det noname plattor kan det vara omöljigt att hitta ngon custom variant också.

Permalänk
Medlem

Ser ju prisvärd ut på pappret, men exakt vilken padda är det? Är ju så mycket mer än specs som spelar roll.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator