Permalänk
Medlem

Fractal Design R4 - Fläktar

Hallå!

Undrar hur fläktarna ska sitta i Fractal Design R4 för att få störst effekt (kallast) i chassit som möjlig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SkogJr:

Hallå!

Undrar hur fläktarna ska sitta i Fractal Design R4 för att få störst effekt (kallast) i chassit som möjlig?

Front ..insug
Botten .. Insug
Topp..utblås
Bak ..utblås
Sidan ..insug

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör allt förutom den bakre fläkten på insug... Känner du på luften som toppfläktarna blåser ut medan du har igång något krävande kommer du märka att det är sval luft som blåses ut, så lika bra att ha dem också på insug

Permalänk

jag rekommenderar att göra som makn skrev då varmluft stiger och du ska föröska hålla lika många in som ut skulle jag säga då det har fungerat bäst för mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 (~2,83Ghz) med övercklocknings möjlighet till iallafall 4ghz med vettig kylare och rätt moderkort. Ram: 8gb. Moderkort: Asus P5Q SE PLUS. GPU: ATI Radeon HD 4870. PSU: 500W Modulärt. Chassi: Fractal Desig Define R4. CPU Kylare: Prolimatech Genesis med noctua 120mm fläktar. HDD: 3TB

Permalänk
Medlem

Har fått höra att det också kan vara bra att ha någon fläkt mer som blåser in för att skapa något sorts "övertryck" i chassit så mindre damm kommer in. Annars brukar varm-luft-stiger-principen fungera som konstaterats ovan.

Permalänk

Om man vill ha bästa luftflöde...