Ny ihop plockad dator 17k, passar allt?

Permalänk
Medlem

Ny ihop plockad dator 17k, passar allt?

Hej. Jag har plockat ihop en dator som jag tänker köpa om det inte är så att sakerna inte passar med varandra.
Här är det jag plockat ihop http://www.inet.se/kundvagn/visa/7392471/2014-11-25

Vad jag vill med datorn är att jag ska kunna spela spel på väldigt höga grafik inställningar, det närmsta spelet jag ska spela är Dragon Age inq. Annars spelar jag mycket wow, och olika mobas som inte kräver så mycket. Men gillar även Battlefield och andra shooters som kanske kräver lite mer.

Jag har läst att folk tipsar om R5 lådan som kommer, är det värt att vänta på den? Är det stor skillnad från R4:an?
Är dom extra fläktarna jag valt att ta med överflödiga eller bra att ha?
Räcker det med nätaggregatet jag har valt eller behövs större?

Angående att det bara är en ssd på 120gb är att jag har en ssd hemma som jag tänkte sätta in i datorn den med.

Hoppas alla får en trevlig helg och black friday!

Permalänk
Medlem

Allt passar men...

1. PSUn på 750W är grymt överdimensionerad. Ditt system drar 300W vid absolut max belastning på allt. Satsa på ett seasonic (eller xfx) 450W istället. Det räcker och blir över.

2. Kanske vill ha en 120mm kylare från noctua istället. 92mm är i minsta laget för en R4, lika bra att ta lagom stor på 120 tycker jag.

3. Fläktarna från inet är inte bra chassifläktar. En fläkt med 11 blad trycker luft framför sig ganska hårt, och passar bättre på en fläns. Som chassifläkt skapar den turbulens istället för bra luftflöde som en fläkt med färre blad gör. Satsa på Noctua s12b redux istället, ger överlägset luftflöde i chassit och är extremt tyst.

4. Inte värt att vänta på R5 imho.

5. Varför ska du ha DVD läsare, planerar du en resa tillbaks till 90-talet?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Artaq:

Hej. Jag har plockat ihop en dator som jag tänker köpa om det inte är så att sakerna inte passar med varandra.
Här är det jag plockat ihop http://www.inet.se/kundvagn/visa/7392471/2014-11-25

Vad jag vill med datorn är att jag ska kunna spela spel på väldigt höga grafik inställningar, det närmsta spelet jag ska spela är Dragon Age inq. Annars spelar jag mycket wow, och olika mobas som inte kräver så mycket. Men gillar även Battlefield och andra shooters som kanske kräver lite mer.

Jag har läst att folk tipsar om R5 lådan som kommer, är det värt att vänta på den? Är det stor skillnad från R4:an?
Är dom extra fläktarna jag valt att ta med överflödiga eller bra att ha?
Räcker det med nätaggregatet jag har valt eller behövs större?

Angående att det bara är en ssd på 120gb är att jag har en ssd hemma som jag tänkte sätta in i datorn den med.

Hoppas alla får en trevlig helg och black friday!

1. Jag tycker att det är värt att vänta på Define R5. Egentligen tycker jag att du borde köpa NZXT H440 istället, som enligt min åsikt är ett bättre chassi. Äger Define R4 och byggde i en H440 åt en vän. Jag var riktigt avundsjuk.

2. Jag hade satsat på en annan SSD efter Samsungs kvalitetsproblem med 840 och 840 EVO. Crucial MX100 kan jag tipsa om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Jag ändrar fläktar som jag köper till. Processorfläkten har jag valt på grund utav att Inet inte skickar datorn med för stora fläktar på grund av att det kan bli leverans skador, vad jag har förstått och då passa denna bra.

Ska ta mig en extra titt på nätaggregat.

Angående DVD läsare så vet jag inte, jag gillar bara att ha den där, Känner mig tryggare på något sätt fast jag sällan använder den. Men det händer. Köper lite spel då och då på Collectors edition och får hem skivor i handen att installera med.

Permalänk
Medlem

Samsung evo ssd är det inget fel på, tvärt om presterar de bäst i sin prisklass. Det är bara se på www.userbenchmark.com . Problemet du veskriver löste samsung inom typ en vecka av att det upmärksammades med en enkel patch.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk

Om du ska ha ett MSI GTX 580 så kan du spara 800 kr https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb-physx/...