LG G3, sprucken display på kort fall, mitt fel eller fabrikationsfel?

Permalänk
Testpilot

LG G3, sprucken display på kort fall, mitt fel eller fabrikationsfel?

Hejsan!

Haft min G3 i dryga 2 veckor nu, och idag hände det alla fruktar med fina telefoner.. Skärmen sprack.
Det var ett fall på knappa 5cm, fotknöl-höjd till golv ur byxan på toaletten. Det var mot vanligt badrumsgolv, som jag anser är ett relativt mjukt underlag (heltäckningsmatta, ej kakel eller så).

ThePhoneHouse sa att det förmodligen faller under handhavandefel, och att reparation kommer kosta 2800kr, men skickade in den iaf och får ta upp strid senare.
Finns det någon chans för mig att bevisa att detta inte kan vara annat än fabrikationsfel då ingen normal telefon hade gått sönder på detta fall? Om inte, tror ni allförsäkring (drulle-försäkring) täcker detta mot självrisken om 1400kr?

Känner mig så jävla deppig när man köper en så dyr telefon och den ska pajja för något sådant otroligt löjligt som tom. en iPhone 4 skulle överlevt...

Tack på förhand, mvh
Phoenix ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Otrolig otur, alla telefoner kan gå sönder.. Gäller bara att den faller i rätt vinkel och träffar en öm punkt. Självrisken bör gälla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kimpur:

Otrolig otur, alla telefoner kan gå sönder.. Gäller bara att den faller i rätt vinkel och träffar en öm punkt. Självrisken bör gälla.

Skickades från m.sweclockers.com

Otur till 110% kan jag säga, värsta var att den sprack MITT I, inte i en kant eller så.. utan nästan exakt i mitten av skärmen som om den skulle landat mot en sten/grus. Tycker detta är sjukt dåligt, aldrig varit med om en lur som går sönder så lätt.
Antar att det bara är att börja ringa försäkringsbolaget och starta processen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Otur till 110% kan jag säga, värsta var att den sprack MITT I, inte i en kant eller så.. utan nästan exakt i mitten av skärmen som om den skulle landat mot en sten/grus. Tycker detta är sjukt dåligt, aldrig varit med om en lur som går sönder så lätt.
Antar att det bara är att börja ringa försäkringsbolaget och starta processen.

Hur fall den? Räcker att den faller på sidan i rätt vinkel och kraften gör att den spricker när glaset inte orkar absorbera det. Sidan är oftast värst än att falla platt på skärmen då trycket blir mer koncentrerad då ytan bler mycket mindre som tar slaget.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Commander:

Hur fall den? Räcker att den faller på sidan i rätt vinkel och kraften gör att den spricker när glaset inte orkar absorbera det. Sidan är oftast värst än att falla platt på skärmen då trycket blir mer koncentrerad då ytan bler mycket mindre som tar slaget.

Den mer gled ur än föll, landade med skärmen ner. Skulle tippa på att botten kanske tog i lite först (inga märken alls dock), men som sagt.. bokstavligen byxfickan vid fotknölen och gled ur, lär ju vara mer spänning i mina tajta slim-byxfickor haha

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Det finns inte en chans i hela världen att serviceverkstaden tar in den på garanti. Du kommer få ett kostnadsförslag för att reparera skärmen alternativt betala en undersökningsavgift för att de ska skicka tillbaka telefonen utan reparation. Hör av med din försäkringsbolag om det finns något i din försäkring som kan täcka hela eller delar utav kostnaden.

Annars så är det ju Black Friday idag
http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/mobil-hemtelefon/andr...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Förstår inte hur detta skulle gå på garanti. Skickar du in den på service kommer dom bara att be om betalt för att reparera den. Väljer du att dom inte ska göra de så kommer du ändå få betala dem för deras inspektion av mobilen. Ingen chans att detta går på garanti.

Permalänk
Medlem

Det var riktigt oturligt
en jobbar kompis har en G3 och han tappade den från örat på ett betonggolv plus att han råkade trampa på den, och båda trodde den skulle vara död, men han satte i bakstycket och batteriet och den var som förut.
Vi båda blev helt förvånade faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Vi byter nu skärm för andra gången på tre månader. Vi har snart betalt telefonen två gånger, och den används fullt normalt. Nu senast sprack den i fickan.

Nästa gång slänger vi skiten.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Vispen74:

Vi byter nu skärm för andra gången på tre månader. Vi har snart betalt telefonen två gånger, och den används fullt normalt. Nu senast sprack den i fickan.

Nästa gång slänger vi skiten.

Själv är jag kalas nöjd med telefonen, haft Galaxy S2/S4 och iPhone 4S innan denna - Hands down bästa telefonen jag ägt för sin generation, tycker den är betydligt trevligare än tjejens Galaxy S5. Enda telefonen jag skulle kunna tänka mig annars är "One SandstoneBlack" eller "Note4".

Har satt på ett skärmfilter på rekommendation av andra användare, inte som repskydd utan för när man tappar telefonen i den där olyckliga vinkeln, så tar det emot en bit av shocken och glaset ska ha större chans att överleva. Även köpt ett Circle Cover som jag sätter på när jag går utomhus.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >