Fredagspanelen 85: Tjutande grafikkort, Freesync, Far Cry 4 och nya Dragon Age

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 85: Tjutande grafikkort, Freesync, Far Cry 4 och nya Dragon Age

Ingen tid går till spillo när Jonas och Emil laddar testlabbet med grafikkort, spel och givetvis datorlådor. Om detta och mycket mer i veckans avsnitt av Fredagspanelen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Dagen till ära, kan det bli bättre?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Helvete vad ni är mysiga!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som saknar fredagspanelen i 60 fps? Det hade varit så mycket mysigare att kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatSII:

Är det bara jag som saknar fredagspanelen i 60 fps? Det hade varit så mycket mysigare att kolla på.

Saknar något du inte haft, intressant

Awesome med fredagspanelen.

Permalänk
Medlem

Saknar diskussion om ryktet kring det nya AMD 380X grafikkortet, fast detta kanske spelades in under torsdagen innan detta gick bra att få med..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser framemot årskrönikan redan. Minns den förra när Jonas höll på att frysa ihjäl.

Tummen upp, gubbar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skewgen:

Saknar diskussion om ryktet kring det nya AMD 380X grafikkortet, fast detta kanske spelades in under torsdagen innan detta gick bra att få med..?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen för att rykten är inget att diskutera, bättre att invänta klara besked.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Härligt, älskar fredagspanelen! Apropå ACU, finns faktiskt de som spelat igenom det utan en enda av de buggarna som refereras till. Fråga mig inte varför men har inte haft ett enda problem. Tvivlar dock inte på att de flesta har en helt annan upplevelse.

Permalänk
Medlem

Podcast innan jul? Snälla?

Bra fredagspanel som alltid.

Permalänk
Inaktiv

Tackar, ni levererar bra underhållning som vanligt

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig fredagspanel!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra denna vecka! Kul att ni tog upp spoltjutsdebatten också

När man läser i forumet så får man faktiskt intrycket att spoltjut e nåt nytt som uppkommit för att företagen sparar in på nåt de inte gjort innan.
Tror aldrig nåt av mina grafikkort haft spoltjut (Riva TNT 2, Radeon 9700 Pro, GeForce 8800GTS ((G92)) o GTX 570) men å andra sidan så var Riva TNT 2 helt tyst (hade en kylflläns men ingen fläkt), Radeon 9700 Pro hade en Arctic Cooling kylare på sig, GeForce 8800GTS ((G92)) lät som en liten dammsugare o mitt Gainward GTX 570 låter även det för mycket....)

Ser fram emot nästa fredagspanel

Fast ännu mer ser jag fram emot nyårsgrejen där ni visar misslyckade tagningar

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det ni tog up om AssCreed och AMD... Jag bytte idag ut mitt 280x kort till ett GTX970 och kan säga att.... jag har nu fått fler glitcher o.s.v.. Faktum är att spelet spelades väldigt smärtfritt med mitt 280x kort utan några större problem förutom låg FPS.

Men nu med GTX970, så får jag udda popins, konstiga glitcher, frysningar o.s.v. något jag inte alls hade innan, så skylla på AMD säger jag bara var en dålig ursäkt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Bra denna vecka! Kul att ni tog upp spoltjutsdebatten också

När man läser i forumet så får man faktiskt intrycket att spoltjut e nåt nytt som uppkommit för att företagen sparar in på nåt de inte gjort innan.
Tror aldrig nåt av mina grafikkort haft spoltjut (Riva TNT 2, Radeon 9700 Pro, GeForce 8800GTS ((G92)) o GTX 570) men å andra sidan så var Riva TNT 2 helt tyst (hade en kylflläns men ingen fläkt), Radeon 9700 Pro hade en Arctic Cooling kylare på sig, GeForce 8800GTS ((G92)) lät som en liten dammsugare o mitt Gainward GTX 570 låter även det för mycket....)

Ser fram emot nästa fredagspanel

Fast ännu mer ser jag fram emot nyårsgrejen där ni visar misslyckade tagningar

Bra panel som vanligt:-)

Spoltjut har alltid funnits.Problemet är att förr så var det knappt någon som slog av v-sync för skärmarna var så kassa med dålig hz så det behövdes inte.Sen förstod svensson att om man slog av v-sync så kunde man få bättre framerates och då började alla göra det och det är då man hör spoltjutet.Så enkelt är det:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Trevligt med en fredagspanel så här i fredagsnatten.

Vad använder ni för kamera och kamerainställningar den här gången?

Tycker ni fått till bakgrunden bra nu. Dock moire effekter främst på Emils skjorta. Även nått skalningsproblem ifall man inte kör fullskärm så blev ögonen och ögonlocken lite randiga.

Sen tyckte jag bordet var för tomt. Ni borde alltid ha nån kul grej på typ nån figur! Jag gillade den där hunden ni hade några gånger så fram med den igen!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Antagligen för att rykten är inget att diskutera, bättre att invänta klara besked.

Men det är ju intressant, speciellt det med minnesbussen... Varför skulle rykten inte vara något att diskutera, finns ju sjukt mycket att diskutera kring sådana, bl.a. kan man diskutera hur ofta dessa stämmer, hur väl ryktet stämmer med tidigare uppgifter (läs rykten) angående samma sak osv. Behöver inte göras långt men en liten kort omnämnande och diskussion saknade i all fall jag. Och jag tror inte att jag är ensam.
Annars var det ju bra som vanligt.

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig panel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skewgen:

Men det är ju intressant, speciellt det med minnesbussen... Varför skulle rykten inte vara något att diskutera, finns ju sjukt mycket att diskutera kring sådana, bl.a. kan man diskutera hur ofta dessa stämmer, hur väl ryktet stämmer med tidigare uppgifter (läs rykten) angående samma sak osv. Behöver inte göras långt men en liten kort omnämnande och diskussion saknade i all fall jag. Och jag tror inte att jag är ensam.
Annars var det ju bra som vanligt.

Vad är bra att diskutera om sånt som inte är bekräftat? Blir bara en massa spekulationer tagna ur luften som i slutändan leder till missnöje, ett rykte har ALDRIG lett till någonting gott.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

RIktigt mysigt med dessa fredagar. Jag gillar er bakgrund som fan också.

Permalänk
Medlem

Haahaha, ni skriver också Ass Creed !

Permalänk
Medlem

Ruuskigt bra fredagspanel. mysigt att titta i vinter mörkret!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Tack för en trevlig panel!

Kunde inte sagt det bättre själv!

Lika underhållande och härlig som vanligt. Keep it up!

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Tackar, ni levererar bra underhållning som vanligt

Åh, så gamla sköna minnen när man satt på modem och skickade "roliga klipp" till varandra på icq...

Permalänk
Avstängd

Är det jag som är hög, eller är bilden förvånansvärt mycket bättre!?

Era ögon, de glimrar mycket vackert.

Tack! Ni hjälpte mig alldeles nyss ur en depression av det djupare slaget.

Permalänk
Medlem

Här på swec snackar vi mycket om minnen, men den här minen. Ja den är perfekt, precis såhär ser man ut när man läser en utskriven tidning. Oavsett vem man är och vad det är, tror jag i alla fall efter jag sätt det här inslaget. Jag skrattade rejält

Permalänk
Entusiast

Suck AMF. Har haft den där låten på hjärnan i flera veckor nu.

Den är så beroendeframkallande att de har släppt en sing along-version.

Här är originalet. Så sjukt mycket 80-tal.

Varsågoda, nu kan ni också njuta av att nynna på den i ett par veckor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Bra panel som vanligt:-)

Spoltjut har alltid funnits.Problemet är att förr så var det knappt någon som slog av v-sync för skärmarna var så kassa med dålig hz så det behövdes inte.Sen förstod svensson att om man slog av v-sync så kunde man få bättre framerates och då började alla göra det och det är då man hör spoltjutet.Så enkelt är det:-)

Exakt !

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem

Tackar för en bra "Söndagspanel" som bidrog till att lindra min baksmälla!

Bilden är väldigt fin nu, och bakgrunden har smält in fint.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]