Kan inte ansluta till admingränssnittet

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta till admingränssnittet

Jag skulle behöva öppna några portar på routern, men kommer inte längre åt admingränssnittet. Jag har återställt min router och det går därefter under en kort period att logga in, men så fort jag gör någon ändring, så ger routern ifrån sig ett "klick" och startas om. Jag kan därefter inte ansluta till routern, men är fortfarande uppkopplad till internet..

Har en router av modell Zyxel P-2602HWT-F1.

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Gissar på att du har Bredbandsbolaget, och då bör detta vara förklaringen till ditt problem:

http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/senaste-nytt/zyxel...

Så om du vill öppna portar just nu får du antingen ringa till kundtjänst och be dem göra det åt dig eller följa instruktionerna under "egna konfigurationer" som du hittar på länken ovan.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Fy helv.. Det sista jag skulle tippat på. Tack för svaret, får bli till att spendera måndagen hos kundtjänst.

Permalänk
Skrivet av Trice:

Fy helv.. Det sista jag skulle tippat på. Tack för svaret, får bli till att spendera måndagen hos kundtjänst.

Kan du inte göra som gjort hos telia. Be operatören bryggkoppa routern och ha en egen innanför som du gör vad du vill med?

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/19611-bredbandsbolaget-ratta...

Pröva ansluta med port 37964 om dom nu inte ändrat den igen.

Edit: såg att det endast verkar beröra 2601 och 2812