Permalänk
Medlem

Surf-hastighet

Hej jag ska köpa min första smartphone men blir lite fundersam över Surf-hastighet. 3 har 64mbits medan telia har 100mbits är det en märkbar skillnad eller är det annat som spelar in.

mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av autoatom:

Hej jag ska köpa min första smartphone men blir lite fundersam över Surf-hastighet. 3 har 64mbits medan telia har 100mbits är det en märkbar skillnad eller är det annat som spelar in.

mycket tacksam för svar.

Ingen som helst skillnad när man ska surfa i telefonen, knappt datorn heller.
Du kan utan problem gå ner till någon enstaka Mbit utan att man märker skillnad i telefonen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

tack så mycket för svar

Permalänk
Medlem

Viktigaste är hur mycket du får använda! Farten spelar mindre roll!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Sen kommer du inte få ut 65 eller 100mbit hela tiden utan det varierar beroende på mottagning och hur många som använder nätet för tillfället. I ex i min lägenhet har jag full mottagning men farten varierar mellan 25mbit på morgonen till att vara nere på runt 4mbit runt kl 19 00. Men det viktiga är egentligen som de andra säger hur mycket data du får använda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Då är det det klarare tack