värt köp och räcker det till?

Permalänk

värt köp och räcker det till?

hej,
gör lite roliga listor då jag verkligen vill ha ny dator men antagligen inte kommer ha råd på ett bra tag men förbereder mig så jag ser vad priset kan bli. Jag kör nu på ett iallafall 5år gammalt system som faktist klarar av nästana alla nuvarande spel på iallafall medium (bf3 på high).

här är min nuvarande dröm:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7412752/2014-11-30

räcker 500W till detta?
är den prisvärd?
någon som vill bjuda? xD

och kylningen kommer jag köpa villket som för att få lite tystare dator med längre livstid.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 (~2,83Ghz) med övercklocknings möjlighet till iallafall 4ghz med vettig kylare och rätt moderkort. Ram: 8gb. Moderkort: Asus P5Q SE PLUS. GPU: ATI Radeon HD 4870. PSU: 500W Modulärt. Chassi: Fractal Desig Define R4. CPU Kylare: Prolimatech Genesis med noctua 120mm fläktar. HDD: 3TB

Permalänk

((skit i min post, något gick jövligt fel))

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

https://www.inet.se/kundvagn/visa/7286259/ca-10000kr en dator som är mer prisvärd men kostar lite mer än den du la ihop. så länge inte processorn eller grafikkortet ligger på 80 grader konstant så kommer dem hålla sig länge.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Aldhissla:

((skit i min post, något gick jövligt fel))

du glömde länka listan

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/7286259/ca-10000kr en dator som är mer prisvärd men kostar lite mer än den du la ihop. så länge inte processorn eller grafikkortet ligger på 80 grader konstant så kommer dem hålla sig länge.

Tack Tog det mesta från din lista och gjorde om den lite
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7420768/2014-12-01
Ser den vettig ut nu? har redan en hdd

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 (~2,83Ghz) med övercklocknings möjlighet till iallafall 4ghz med vettig kylare och rätt moderkort. Ram: 8gb. Moderkort: Asus P5Q SE PLUS. GPU: ATI Radeon HD 4870. PSU: 500W Modulärt. Chassi: Fractal Desig Define R4. CPU Kylare: Prolimatech Genesis med noctua 120mm fläktar. HDD: 3TB

Permalänk
Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av thetakemesideway:

Tack Tog det mesta från din lista och gjorde om den lite
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7420768/2014-12-01
Ser den vettig ut nu? har redan en hdd

Kör med en 4690K istället, den presterar bättre och datorn blir mer prisvärd med den. Ta 8GB istället för 16. Du märker inte någon större skillnad så länge du inte ska arbeta med stora filer.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

Kör med en 4690K istället, den presterar bättre och datorn blir mer prisvärd med den. Ta 8GB istället för 16. Du märker inte någon större skillnad så länge du inte ska arbeta med stora filer.

såhär då
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7422693/2014-12-02
då får jag bra grejer och bra kylning, vet att h100i är väldigt overkill men då har jag överklockningsmöjligheten hela tiden och den både har längre levnadstid och går tyst 16gb är för att jag gillar leka lite med photoshop och redigera videos ibland

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 (~2,83Ghz) med övercklocknings möjlighet till iallafall 4ghz med vettig kylare och rätt moderkort. Ram: 8gb. Moderkort: Asus P5Q SE PLUS. GPU: ATI Radeon HD 4870. PSU: 500W Modulärt. Chassi: Fractal Desig Define R4. CPU Kylare: Prolimatech Genesis med noctua 120mm fläktar. HDD: 3TB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

leka runt i photoshop och redigera videoos då kan det vara bra med 16 GB ram, sitter med 8 GB ram och redigera med RAW-bilder med 8 GB ram är inte nådigt det ska fungera rätt så bra trodde du hade en budget vid 10K så vill inte överskrida den för mycket

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

leka runt i photoshop och redigera videoos då kan det vara bra med 16 GB ram, sitter med 8 GB ram och redigera med RAW-bilder med 8 GB ram är inte nådigt det ska fungera rätt så bra trodde du hade en budget vid 10K så vill inte överskrida den för mycket

budget runt 10k men gick upp lite då det va rätt mycket bättre men kan inte gå 1kr över nuvarande pris och tack!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 (~2,83Ghz) med övercklocknings möjlighet till iallafall 4ghz med vettig kylare och rätt moderkort. Ram: 8gb. Moderkort: Asus P5Q SE PLUS. GPU: ATI Radeon HD 4870. PSU: 500W Modulärt. Chassi: Fractal Desig Define R4. CPU Kylare: Prolimatech Genesis med noctua 120mm fläktar. HDD: 3TB

Permalänk

ny dator snart så behöver hjälp.

hej, jag tänke köpa ny dator snart o undrar vad man ska lägga för en ordenlig dator. min nuvarande dator klarar nästintill allt men har börjat låta och får random laggs mm. vill ha en datr för att spela och ksk använda photoshop. hårddisk behövs ej. tänker ha r4 eller r5 till den nya datorn.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 (~2,83Ghz) med övercklocknings möjlighet till iallafall 4ghz med vettig kylare och rätt moderkort. Ram: 8gb. Moderkort: Asus P5Q SE PLUS. GPU: ATI Radeon HD 4870. PSU: 500W Modulärt. Chassi: Fractal Desig Define R4. CPU Kylare: Prolimatech Genesis med noctua 120mm fläktar. HDD: 3TB

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord