Intels smarta glasögon utvecklas i samarbete med lyxjätten Luxottica

Permalänk
Melding Plague

Intels smarta glasögon utvecklas i samarbete med lyxjätten Luxottica

Uppgifterna om att Intel tar plats i Google Glass får tyngd när processorjätten tillkännager ett samarbete med den italienska glasögonjätten Luxottica.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smart drag

Permalänk
Medlem

You can ride my Google Glass anytime...

+1 till dig om du förstår.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SCORPIUS:

You can ride my Google Glass anytime...

+1 till dig om du förstår.

Ahhhhh din lurifax

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

And if you screw up just this much, you'll be flying a cargo plane full of rubber dog shit out of Hong Kong!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Ray-Ban och "vanliga" konsumenter i samma mening? Jag som köper mina solbrillor för en femtiolapp på Statoil.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ray-Ban och "vanliga" konsumenter i samma mening? Jag som köper mina solbrillor för en femtiolapp på Statoil.

Ray-ban är ändå inte så dyrt. Inte som lyxklockor för flera hundra tusen eller mer. Finns många "vanliga" konsumenter som har Ray-Ban.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ray-Ban och "vanliga" konsumenter i samma mening? Jag som köper mina solbrillor för en femtiolapp på Statoil.

Skrivet av Marinlik:

Ray-ban är ändå inte så dyrt. Inte som lyxklockor för flera hundra tusen eller mer. Finns många "vanliga" konsumenter som har Ray-Ban.

Ray-Bans "vanliga" bågar är inte så dyra. Gav 1400 för mina. Bra bågar till ett pris i den lägre kategorin

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Ray-ban är ändå inte så dyrt. Inte som lyxklockor för flera hundra tusen eller mer. Finns många "vanliga" konsumenter som har Ray-Ban.

Fast klockor är en helt annan grej. Där handlar det ju inte bara om status, men även om dyr och fin mekanik. Ett par solbrillor har 1 funktion att fylla som vi idag producerar billigt med lätthet.

Brillor som inte är försedda med ädelmetaller eller tjusiga stenar är ju aldrig speciellt dyra hur som helst.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Ray-Bans "vanliga" bågar är inte så dyra. Gav 1400 för mina. Bra bågar till ett pris i den lägre kategorin

Ja vi spelar nog i olika ligor i så fall. Ta bort en nolla så har du vad jag skulle lägga på ett par solglasögon max.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Liten minidokumentär om Luxottica:
https://www.youtube.com/watch?v=voUiWOGv8ec

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja vi spelar nog i olika ligor i så fall. Ta bort en nolla så har du vad jag skulle lägga på ett par solglasögon max.

Visst, men nu snackar vi inte solglasögon. Ray-ban är inte dyrare än andra märkesbågar när det gäller vanliga glasögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant. Luxottica är ett erkänt monopolbolag och Intel är väldigt nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Intressant. Luxottica är ett erkänt monopolbolag och Intel är väldigt nära.

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTM4MzU4MDk2MF5BMl5BanB...

Har du hört talas om ARM?

Jag kunde av okänd anledning inte se bilden.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB