Ghettomodda XFX 7970 ghz DD ghost

Permalänk

Ghettomodda XFX 7970 ghz DD ghost

Hej på er!

Börjar bli trött på detta satans åbäke till 7970 ghz, tänkte att DD ghost versionen skulle vara lika bra som black edition...Problemet är att det låter som fan och ligger på 85 grader vid load och det låter i stil med 290s refkylare. Hjälper inte så mycket att ställa om fläktkurvan.

Funderar på att plocka bort originalfläktarna och buntbanda på två vettiga 92mm istället.

Tror ni detta kan sänka temp, eller åtminstone ljudnivån?
Hur gör jag enklast med fläktstyrning i så fall?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Funkar bör det göra, så länge dina 92mm fläktar flyttar luft som går igenom kylflänsarna.
Fläktkurvan hade jag laddat ner någon mjukvara för att dra ner den hastigheten till lägsta,
och sedan kontrollerat temperatur värderna på kortet.
( Kan hända att ditt kort går ner i fläkthastighet automatiskt pga att kortet går svalare )

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Playboy_1338:

Funkar bör det göra, så länge dina 92mm fläktar flyttar luft som går igenom kylflänsarna.
Fläktkurvan hade jag laddat ner någon mjukvara för att dra ner den hastigheten till lägsta,
och sedan kontrollerat temperatur värderna på kortet.
( Kan hända att ditt kort går ner i fläkthastighet automatiskt pga att kortet går svalare )

Tänker mer rent praktiskt, har inga lediga 3pins kvar på moderkortet...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Tänker mer rent praktiskt, har inga lediga 3pins kvar på moderkortet...

Det finns väl adaptrar, eller om du köper en fläktkontroll så kan du själv reglera, så du får ut som bäst luftflöde till acceptabel ljudnivå.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w