(Adapter av nåt slag?) SATA 6

Permalänk
Avstängd

(Adapter av nåt slag?) SATA 6

Jag har enbart 2st SATA 6-ingångar på mitt moderkort, vilka jag båda använder.. Hade inte varit fel med en till SSD-enhet på omkring 250GB att ha alla spel på.. BF4 och dess DLCs tar ju sådan jävla plats!!

Kan jag lösa detta problem med någon sorts adapter av nåt slag, så att jag kan koppla 2st SATA 6-enheter till en enda ingång på moderkortet så att säga? Jag gissar att det inte finns sådana här lösningar, eftersom att moderkortet redan har bestämda portar för de platser som finns liksom?

Fast jag vet ju fan ingenting om sånt här..

Tack för all hjälp på förhand!

Permalänk
Medlem

Om det är moderkortet MSI Z77A-GD65 så har den även 2st 6Gb/s ASMedia SATA portar, dom är kanske inte lika bra som INTEL 6Gb/s SATA portarna men dom är nog inte lika dålig som Marvell SATA portar.

• SATAIII controller integrated in ASMedia® ASM 1061 chipset
- Up to 6Gb/s transfer speed.
- Supports two SATA ports (SATA7~8) by ASM 1061

http://www.msi.com/product/mb/Z77AGD65.html#hero-specificatio... Edit: Klicka på Detail på denna sida.

Du kan även koppla en SDD som har SATA 6Gb/s till en SATA 3Gb/s port på moderkortet, den stora fördelen med SSD är den extremt korta söktiden och den är lika bra i en SATA 3Gb/s port, du kommer troligen inte att märka någon skillnad mellan 3Gb/s och 6Gb/s SATA vid normal dator användningen. Edit: 2 Du behöver ingen adapter och du kan använda samma SATA kabel.

Visa signatur

janee