Chromecast, streama film från chrome i surfplatta till TV:n

Permalänk
Medlem

Chromecast, streama film från chrome i surfplatta till TV:n

Hej!

Jag har en Surface Pro surfplatta och undrar hur bra det funkar att streama video trådlöst viaChrome till en Chromecast? Funkar det bra?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Kan inte se att det ska vara något som helst problem. Chomre-webbläsare + plugin så är det bara att köra.

Permalänk
Medlem

Tja!

Om Surface Pro kör "vanliga" Windows så ska det gå utan problem.
Installera Google Chrome och installera sedan Chromecast pluginet så kommer det upp en Cast-knapp vid menyn uppe i höger.

Mvh FobbanN

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Kan inte se att det ska vara något som helst problem. Chomre-webbläsare + plugin så är det bara att köra.

Ok! Hade varit kanon om det funkade bra. Tanken är att jag ska kunna slänga ut min klumpiga HTPC och ersätta den med en Chromecast. Använder den bara att öppna en webläsare och streama video ändå.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar