Permalänk
Medlem

Streama med OBS (CS GO)

Tja!

Jag har lite problem med min stream tydligen säger dom som kollar på mig.
Att dom hör mig dubbelt och att streamen buffrar då och då..

Men annars så ser det bra ut får jag höra.
Vad är problemet och hur ska jag lösa det?

Dator spec:
Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell)
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series
(behövs något mer så säg till.)

OBS:
http://imgur.com/a/3LVCv

Internet:
http://gyazo.com/912f6b7bf7ee7e9cf419b3e7bc043ce6

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan försöka hjälpa dig med lite inställningar här. Först o främst ändra till orginal i OBS under codec, mp3 är sämre kvalité än det som är satt som default AAC. Kolla så du inte har öppet din Twitch sida i bakgrunden med ljud, vad som då händer är att du har ljudet på och när du väl börjar streama så spelar den upp ditt ljud ifrån streamen samtidigt som i OBS vilket gör att det blir dubbelt ljud. Antingen mutar du ljudet på din Twitch sida om du har den uppe i bakgrunden. (Tänk på att ha uppe din stream i bakgrunden kan göra att du droppar lite extra FPS.)

En sak till, ser att du streamar via NVENC vilket inte är optimalt, det är mest till för local recording och inte gjort för att streama med, bild kvalitén blir inte optimal och väldigt pixlig, ännu mer pixlig när det är ett FPS-spel som CS:GO.

Dom sakerna jag kom på just nu, dubbelkolla de sakerna först.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Du kan ju även sätta processorprio från normal till high där i OBS. Och du har bitraten ganska högt, vad har dom som sagt det buffrar för internet? Jag själv sitter på 10mbit/s adsl och får småbuffers då o då om en livestreamer använder mer än typ 3000 bitrate tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Generellt så räcker det om du kör på runt 2500-2700 i bitrate. Du behöver generellt heller inte ändra din bufferstorlek, så om du sänker din bitrate till 2700, kryssa ur rutan för "anpassad bufferstorlek".

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

som flesta säger, så slå på AAC först o främst sen encoder till x264 ifall du streamar från samma dator du måste upp i ca 20000+ rate med nvenc då börjar det bli bra men max rate på twitch är 3500 mer än så och då kan de som tittar ha problem att ens buffra streamen därför måste du i så fall köra med 2 dators setup men då är nästan quicksync bra bättre afaik

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]