Youtube får stöd för offline-tittande i Asien

Permalänk
Melding Plague

Youtube får stöd för offline-tittande i Asien

Videoströmningstjänsten Youtube kontrar segt mobilt bredband med möjligheten att spara videor för offline-tittande i upp till 48 timmar, en finess som i nuläget begränsas till vissa delar av Asien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer väl ta en dag innan nån lurat systemet och kam använda det överallt

Permalänk
Medlem

Den här funktionen har förut funnits här i Sverige. Men det var så himla dåligt! Man kunde inte välja vilken video man ville ladda ner, istället så skulle appen automatiskt ladda ner några av dem videorna som fanns i ens "subscription box"

Permalänk
Medlem

Min mobilapp har en sån funktion, har haft länge, har dock inte testat den...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxun:

Den här funktionen har förut funnits här i Sverige. Men det var så himla dåligt! Man kunde inte välja vilken video man ville ladda ner, istället så skulle appen automatiskt ladda ner några av dem videorna som fanns i ens "subscription box"

Var det inte videoklipp som låg i "Titta senare"? Hade självklart varit smidigare om man själv kunde välja vilka videoklipp man ville ladda ned dock.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

..jaha
Jag kunde då pre-loada specifika videor när jag bodde i australien, jag gjorde det hela tiden.

Permalänk
Musikälskare

Nyhetstorka? Nej men skoj för Asiaterna, känns som det inte behövs i land som Sverige

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Nyhetstorka? Nej men skoj för Asiaterna, känns som det inte behövs i land som Sverige

Dels har de flesta en ganska begränsad datamängd varje månad, dels finns det *många* ställen i landet med väldigt begränsad hastighet, ibland knappt mottagning. Dessutom, flashminne är så billigt och tekniken så enkel så varför inte använda möjligheten att cacha?

Permalänk
Avstängd

Finns redan i tredjepartsappar för Windows Phone. Och utan 48 timmars begränsning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Nyhetstorka? Nej men skoj för Asiaterna, känns som det inte behövs i land som Sverige

Beror på var i Asien, i Sydkorea behövs det nog knappast men i Afghanistan t.ex....

OnT: Spara videos från Youtube har jag gjort sen typ Youtube kom, men kanske enklare för otekniska med funktionen inbyggd.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Jag hade en app på min iPhone 3GS några år tillbaka. Hade jailbreakat den och laddat ner en app som hette Youtube downloader eller nått sånt. Där kunde man ladda hem specifika videos och kolla när man ville utan nät.

Permalänk
Avstängd

Diskrimering att det bara är Kina som får det.

Sen 48 timmar vadå upphovsrättsintrång?
Dom som laddat upp videon har ju valt att lägga upp den på YouTube, om dom inte ville att folk skulle kolla på den kanske dom inte borde laddat upp den. Dom kan ju inte både ha kakan och äta den också.

Sen borde man få behålla Creative Commons licenserade klipp längre än 48 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Diskrimering att det bara är Kina som får det.

Sen 48 timmar vadå upphovsrättsintrång?
Dom som laddat upp videon har ju valt att lägga upp den på YouTube, om dom inte ville att folk skulle kolla på den kanske dom inte borde laddat upp den. Dom kan ju inte både ha kakan och äta den också.

Sen borde man få behålla Creative Commons licenserade klipp längre än 48 timmar?

Läste du ens artikeln? "Funktionen finns för närvarande tillgängligt i Filippinerna, Indonesien och Indien.". ENDAST.

Dessutom är alla Googles tjänster blockerade i Kina. Vidare så ska inget företag behövas anklagas för diskriminering för att de inte kan ordna så att alla länder kan använda en funktion eller mjukvara på samma gång. Är Motorola diskriminerande för att de enbart släppt Moto 360 i USA, och är ledningen bakom Google Fiber diskriminerande bara för att de bara satt igång deras tjänst i tre städer i USA?

Det är klart att det är upphovsrättsintrång om man får ladda ned något permanent. Att creative commons-filmer bör kunnas laddas ned permanent håller jag dock med om.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Man har kunnat ladda ner youtube klipp länge. Dock har det krävts tredjeparts applikationer.
Var rätt smidigt när man satt på trött adsl och skulle se 1080p videos, men nu när man har fiber behövs det inte.

Permalänk
Medlem

Det här finns ju redan... på annat håll. Det är hur lätt som helst att ladda ner ett Youtubekilpp till mobilen/datorn/etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Läste du ens artikeln? "Funktionen finns för närvarande tillgängligt i Filippinerna, Indonesien och Indien.". ENDAST.

Dessutom är alla Googles tjänster blockerade i Kina. Vidare så ska inget företag behövas anklagas för diskriminering för att de inte kan ordna så att alla länder kan använda en funktion eller mjukvara på samma gång. Är Motorola diskriminerande för att de enbart släppt Moto 360 i USA, och är ledningen bakom Google Fiber diskriminerande bara för att de bara satt igång deras tjänst i tre städer i USA?

Det är klart att det är upphovsrättsintrång om man får ladda ned något permanent. Att creative commons-filmer bör kunnas laddas ned permanent håller jag dock med om.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.:)
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Är jag helt ute å cyklar eller har inte linux haft denna "funktion" i evigheter?

Alla youtube-klipp jag kollade på i ubuntu för ett par år sedan sparades automatiskt ner på mina dokument -> filmer typ.

Riktigt smidigt, så länge man har plats på hårddisken

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Är jag helt ute å cyklar eller har inte linux haft denna "funktion" i evigheter?

Alla youtube-klipp jag kollade på i ubuntu för ett par år sedan sparades automatiskt ner på mina dokument -> filmer typ.

Riktigt smidigt, så länge man har plats på hårddisken

Det gör de på Windows med.

Chrome of Firefox brukar dela upp filer och ge dem nya namn men i IE så går du bara in i Internet Filer/Files och drar ut video klippen, ge dem en ny titel och så har du dina videoklipp.
Jag skiter i offline-tittande, även om det hade varit najs.
Det jag vill... Ne, kräver få tillbaka är att videoklipp laddar tills de är klara, inte 5 sekunder före.
Sitter man ute i en signalhåla och kollar så vill man att den laddar så mycket det bara går innan signalen går.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

"Nämnvärt är att nedladdade videoklipp endast går att spela upp i Yotube-appen och inga andra videospelare. Därtill stöder klippen även annonser och den som laddar upp egna videor kan välja om den ska finns tillgänglig för offline-tittande eller ej."

Vill nu inte vara petig men heter den verkligen "Yotube-appen"? xD

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Är jag helt ute å cyklar eller har inte linux haft denna "funktion" i evigheter?

Ditt exempel låter som en plugin som du glömt bort. Detta är inte standard beteende.

För övrigt så blockerade Youtube under en längre tid inte Opera's högerklick meny på HTML5 film, där en av möjligheterna är just att spara filen.

Permalänk
Medlem

I princip så laddas filen ner när du tittar på det, egentligen tillåter du flashplayer att ta bort cache när du inte längre tittar på filen. Har man inte skrivit på någon user agreement så är det upp till var och en att bestämma om den plugin man väljer att använda för att titta på flash ska få radera filen eller inte.

Permalänk

Nä! Herr skribent, googla på nätet och gör om artikeln tack.

Det handlar om att tredje länder får tekniken före, dessutom så har ingen sagt att vi också skall få den i andra länder.

"As of now there is no word on if Google will bring offline video viewing on YouTube to other countries"

Där undrar jag om google äger Youtube.AHa jaja...Mobiler var det ja. jojo. Men nu skiter jag i det här och äter lunch i stället då det ändå inte var så aktuellt. men det vore bra att få ner bandbreddsåtgången på mobilenra

Nä lunch, ajöken.

Visa signatur

Kraschfield